خبرگزاری کار ایران

حزب حاکم و اپوزیسیون مقدونیه در انتخابات سراسری اعلام پیروزی کردند

هر دو حزب حاکم و اپوزیسیون مقدونیه در انتخابات پارلمانی این کشور اعلام پیروزی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب حاکم محافظه‌کار مقدونیه و حزب سوسیال دموکرات مخالف هر دو در انتخابات زودهنگام که به امید حل دو سال بحران عمیق سیاسی در این کشور برگزار شده بود، اعلام پیروزی کردند.

 «نیکولا گرووسکی» رهبر حزب حاکم و نخست‌وزیر از سال ۲۰۰۶ به حامیان خود در مرکز این حزب اعلام کرد: «سازمان انقلابی داخلی مقدونیه - حزب دموکراتیک برای اتحاد ملی مقدونیه پیروز این انتخابات است.»

هر چند تنها مدت کوتاهی پس از آن حزب اپوزیسیونی سوسیال دموکرات نیز اعلام کرد که پیروز انتخابات بوده است.

 «زوران زائف» رهبر حزب سوسیال دموکرات در جمع حامیان خود در مقابل ساختمان دولت در مرکز اسکوپجه گفت: «ما پیروز انتخابات هستیم.»

وی افزود: «ما یک کرسی بیشتر داریم. ما در انتظار اعلام نتیجه نهایی هستیم. اما همه شاخصه‌ها به نفع ما است.»

با شمارش آرا در ۹۶ درصد صندوق‌های رای‌گیری به نظر می‌رسد که حزب سازمان انقلابی داخلی مقدونیه - حزب دموکراتیک برای اتحاد ملی مقدونیه با کمتر از یک و نیم رصد آرا در انتخابات این کشور پیروز شده است.

بر اساس تحلیل‌های انجام گرفته، با نتایجی که به زودی اعلام می‌شود، امکان فرآهم آوردن نتیجه نهایی در رابطه با شمار کرسی‌هایی که هر طرف در پارلمان خواهند داشت، پیش از آن که آخرین آرا نیز شمارش شود، وجود ندارد.

برای رای‌دهندگان، مهم‌ترین نتیجه دستیابی به دولتی است که قادر به تامین ثبات پس از بحران سیاسی بلند‌مدت خواهد بود.

 «زوران میلوسکی» ۵۵ ساله به خبرگزاری فرانسه گفت که وی رای خود را در مرکز رای‌گیری در مرکز اسکوپجه به صندوق انداخته و افزود: «من چه انتظاری دارم؟ انتظار دارم که این وضعیت به پایان برسد.»

این رای‌گیری به عنوان بخشی از معاهده اتحادیه اروپایی میان چهار حزب عمده مقدونیه و در پی رسوایی‌های گسترده که در ماه فوریه سال ۲۰۱۵ رخ داده است و منجر به تظاهرات خیابانی شد، انجام گرفته است.

بر اساس اعلام مقام‌های انتخاباتی، هیچ اتفاقی در طول روز گزارش نشده است، هرچند، ناظران نسبت به بروز برخی از بی‌نظمی‌های انتخاباتی هشدار دادند. البته هنوز هیچ‌کدام از احزاب تا کنون، نسبت به فرآیند یا نتایج شکایتی نداشته‌اند.

حضور رای‌دهندگان که حدود ۶۶ درصد بوده است، نسبت به انتخابات گذشته بیشتر بوده است.

 

کد خبر : ۴۳۷۱۳۶