خبرگزاری کار ایران

گزارشی از میزان مشارکت شهروندان آمریکا در ایالت‌های کلیدی

رسانه‌های آمریکا گزارش‌هایی از میزان حضور رای‌دهندگان در ایالات کلیدی منتشر کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، حضور رای‌دهندگان تا ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی به شرح زیر است.

کلرادو: دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر

بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کلورادو رای دادند. تا صبح سه‌شنبه به وقت محلی، ۷۷۱ هزار و ۷۴۵ جمهوری‌خواه و ۷۵۳ هزار و ۵۲ دموکرات رای داده‌اند.

ویرجینیا: حضور بالا

مقام‌های انتخاباتی در ویرجینیا به سی‌ان‌ان گفتند حضور مردم «قوی» و «بالاتر»‌از انتخابات گذشته بوده است. حدود ۵۷ هزار و ۳۸۲ نفر از ۲۳۸ هزار و ۴۹۸ رای‌دهنده ثبت شده رایشان را صبح امروز به صندوق انداخته‌اند.

جورجیا: بیشترین میزان تا کنون

ایالت جورجیا بیشترین میزان شرکت کننده در انتخابات را داشته و امسال شاهد رکورد میزان شرکت کننده بوده است. حدود دو میلیون و ۳۸۱ هزار و ۴۱۸ نفر رای خود را در ساعات اولیه به صندوق‌ها ریخته‌اند.

اوهایو: «قوی»‌ اما نه بی‌سابقه

«مت مک‌کلیلان»، سخنگوی وزارت کشور در رابطه با رای‌گیری در این ایالت گفت: «بر اساس آنچه که ما شنیده‌ایم، میزان حضور در صبح انتخابات قوی و بالا بوده اما هیچ دلیلی برای رکورد شمردن این حضور نداریم». وی همچنین افزود که می‌تواند به سرعت بگوید که کدام ایالت‌ها به طور خاص از حضور بالایی برخوردار بوده‌اند.

ویکانسین: «بسیار قوی»

حضور رای‌دهندگان در دو بخش پرجمعیت ویسکانسین در صبح امروز به نظر قوی می‌رسیده است و خبرهایی مبنی بر رکورد شکنی رای‌ اولیه وجود دارد.

میلواکی: «بسیار قوی»

شمار حضور رای‌دهندگان در صبح انتخابات به نظر «بسیار قوی» می‌رسید. «جولیتا هنری»، رئیس بخش انتخاباتی با اعلام این مطلب گفت که حدود ۳۰ درصد از رای‌دهندگان در این بخش تا کنون و پیش از سه‌شنبه رای داده‌اند. تا زمانی که انتخابات پایان یابد،‌ مقام‌های انتخاباتی انتظار حضور بیش از ۷۰ درصد از رای‌دهندگان را دارند.

 

 

کد خبر : ۴۲۷۱۴۶