خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل:‌

آماده ادامه کمک‌رسانی به سوریه هستیم

سازمان ملل اعلام کرد که آماده ادامه کمک‌رسانی به سوریه است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد که در پی حمله به کامیون‌ها و مراکز کمک‌رسانی این نهاد بین‌المللی که منجر به کشته شدن حدود ۲۰ تن شده و فرآیند کمک‌رسانی را متوقف کرده است، آماده ادامه ارسال کاروان‌های کمک بشردوستانه به سوریه است.

دفتر کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد:« آماده سازی این کاروان‌ها از هم‌اینک ادامه یافته و ما آماده‌ایم که کمک‌ها را به مناطق مورد حمله و مناطقی که دسترسی به آن مشکل است هر چه سریعتر آغاز کنیم.»

حمله‌های روز دوشنبه در حالی انجام می‌گیرد که کاروان‌های کمک‌رسانی به شهروندان سوری در حال بارگیری در مراکز «اروم الکوبا» در شهری در استان حلب بوده‌اند.

در میان کشته شده‌گان،‌ داوطلبان و اعضا هلال احمر عربی سوریه نیز دیده می‌شود.

سازمان ملل اعلام کرد که ارسال‌ه کمک‌ها را در صبح سه‌شنبه متوقف کرده و خواستار تحقیقات بیشتر شده است.

سازمان ناظر حقوق بشر سوریه که یک نهاد نظارتی است گفته است که این حمله یک حمله هوایی بوده که اگر تایید شود، تنها نیروی هوایی سوریه یا روسیه را مقصر می‌داند، چراکه تنها این نهاد‌ها از قدرت هوایی در این منطقه برخوردار هستند.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود به این خبرگزاری گفت که واشنگتن بر این باور است که هواپیمای روسیه عامل این حمله بوده است.

مسکو و دمشق هر گونه دخالتی را انکار کرده‌اند.

افزایش انتقال کمک‌ها به این منطقه از اولویت‌های مهم سازمان ملل در سوریه بوده است. البته تاکنون ارسال این کاروان‌ها بارها به دلایل امنیتی متوقف شده‌اند. ممانعت دولت سوریه برای اعطا مجوز به چنین اقدام‌هایی و محدودیت‌های اعمال شده از سوی گروه‌های مخالف از عوامل این توقف‌ها به شمار می‌آید.

این نهاد حقوق‌بشری سوریه روز چهارشنبه تصریح کرد که خواستار « دسترسی ادامه‌دار، بدون توقف، بدون پیش‌شرط و امن این کمک‌ها به همه سوری‌هایی که به این کمک‌ها نیاز دارند در هر نقطه از خاک این کشور است.»  

کد خبر : ۴۱۲۹۹۸