خبرگزاری کار ایران

دی‌میستورا نشست فوق‌العاده گروه «حامیان سوریه» را خواستار شد

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه برگزاری نشست فوق‌العاده‌ کار گروه بین‌المللی «حامیان سوریه» با هدف بررسی آتش‌بس و روند سیاسی این کشور در ژنو را خواستار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، روز جمعه طی کنفرانسی مطبوعاتی در ژنو اعلام کرد، بر اساس تمامی معیارها و موازین، توافق آتش‌بس همچنان در سوریه جریان دارد ولی اگر به سرعت وارد عمل نشویم آتش‌بس به شدت در معرض تهدید قرار دارد.

دی‌میستورا همچنین نشست فوق‌العاده کار گروه بین‌المللی در مورد سوریه در سطح وزارتی را خواستار شد و گفت که اوضاع انسانی، توافق آتش‌بس و روند سیاسی در ژنو به سمت وخیم شدن پیش می‌رود.

وی افزود، ما تمامی پیشنهادها درباره هیات دولت انتقالی و دولت فراگیر در سوریه را بررسی می‌کنیم و دیدگاه‌های تمامی طرف‌ها در این‌ خصوص مدنظر قرار می‌گیرد. طرفین مذاکره‌کننده در ژنو در حال حاضر درباره انتقال سیاسی صحبت می‌کنند. ما از مهم‌ترین مساله یعنی انتقال سیاسی در سوریه دست برنمی‌داریم.

مذاکرات با هدف بررسی عملیات سیاسی و تشکیل دولتی فراگیر در سوریه، در حال برگزاری است ولی هیات معارضان وابسته به ریاض به بهانه نقض آتش‌بس از این مذاکرات خارج شده‌اند.

در حالی‌که نماینده سازمان ملل در امور سوریه تأکید کرده است، مذاکرات در ژنو تا روز چهارشنبه ادامه می‌یابد.

کد خبر : ۳۶۳۹۲۲