خبرگزاری کار ایران

موافقت دولت سوریه با ارسال کمک به مناطق محاصره شده

دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور انسان‌دوستانه، روز سه‌شنبه، اعلام کرده است که دولت سوریه با ارسال کمک‌های انسانی به مناطق تحت محاصره موافقت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه، روز سه‌شنبه با «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه در دمشق دیدار کرد.

المعلم در این دیدار توافق دمشق برای ارسال کمک‌های انسانی به مناطق محاصره شده را اعلام کرد.

دی‌میستورا گفت: « فردا سازمان ملل پایبندی حکومت سوریه به وعده‌اش در این زمینه را خواهد آزمود.»

 وی پس از این دیدار به خبرنگاران تصریح کرد، مذاکراتش با وزیر امور خارجه سوریه به طور ویژه بر ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق محاصره شده بدون هیچ‌گونه مانعی تمرکز داشت.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه می‌گوید، در خصوص دسترسی و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به همه مناطق محاصره شده در سراسر سوریه با همه طرف‌های درگیر در جنگ داخلی 5 ساله سوریه مذاکره کرده است.

این مقام سازمان ملل گفت: «واضح است که این وظیفه دولت سوریه است که دسترسی به شهروندان سوری را در سراسر کشور  فراهم کند و اجازه دهد که سازمان ملل کمک‌های انسانی به آنها برسد.»

هم‌زمان، «وانسا هیوگوینک سخنگوی دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور انساندوستانه گففت: «به ما اطلاع داده شده که دولت سوریه اجازه دسترسی به 7 منطقه محاصره شده را صادر کرده است.»

«فرحان حق» سخنگوی سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد، این 7 منطقه عبارتند از «دیرالزور»، «الفوع» و «کفریا» در استان ادلب، «مضایا»، «الزبدانی»، «کفر بطنا» و «معضمیة الشام».

کد خبر : ۳۴۷۸۴۴