خبرگزاری کار ایران

یونیسف: جنگ ۲۸ میلیون کودک را آواره کرده‌است

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد، بیش از ۲۸ میلیون کودک در سراسر جهان، در نتیجه جنگ‌ها و کشمکش‌های موجود آواره شده‌‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یونیسف در تازه‌ترین گزارش خود، می‌گوید بیش از ۲۸ میلیون کودک در سراسر جهان، در نتیجه جنگ‌ها و کشمکش‌های موجود آواره شده‌ و تن به خطر قتل، غرق‌شدن، مرگ، تجاوز و قاچاق داده‌اند.

در گزارش روز سه‌شنبه یونیسف تصویری هشدارآمیز از وضعیت میلیون‌ها کودک و خانواده‌های آن‌ها ارائه شده است؛ کسانی که در نتیجه جنگ و تنش‌های مسلحانه، ترجیح داده‌اند هر خطر دیگری را پذیرفته و راه آوارگی در پیش گیرند.

بنابر این گزارش، نزدیک به ۵۰ میلیون کودک به دلیل جنگ و بحران از محل سکونت خود به نقاط دیگر جابه‌جا شده‌ یا نقل مکان کرده‌اند. بیش از نیمی از این شمار، دختران و پسرانی هستند که به دلیل خطرات بیش از حد، آواره شده‌اند.

در عین حال شمار کودکانی که به تنهایی از مرزهای کشورهای خود می‌گذرند نیز رو به فزونی‌ست؛ در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۱۰۰ هزار کودک تنها، در ۷۸ کشور جهان درخواست پناهندگی کرده‌اند. به گفته شبکه اطلاع‌رسانی سازمان ملل، این شمار سه برابر بیشتر از سال ۲۰۱۴ میلادی‌ است.

کد خبر : ۴۰۸۷۷۰