خبرگزاری کار ایران

پیشروی شورشیان سوری در شمال استان حما

شورشیان سوری با پیشروی در استان حما مناطق استراتژیک را به تصرف خود در آوردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ شورشیان سوریه شهر استراتژیک در شمال "حما" را تصرف کردند. در حمله‌ای که از سوی این گروه انجام گرفته استU شهر‌هایی که وفاداران به دولت مانند اقلیت مسیحی و علوی در آن سکونت دارند،‌مورد تهدید قرار گرفته است.

شهر «حلفایا» روز دوشنبه از سوی گروه «جند القصا» به همراهی ارتش آزاد سوریه مورد حمله واقع شد. این گروه‌ها به طور شبانه به چندین پست دولتی و ارتش در شمال "حما" حمله کردند.

این شهر که نزدیک یک جاده مواصلاتی در شهر‌های ساحلی میان حلب و دمشق قرار دارد تنها چند کیلومتر با شهر مسیحی نشین «محرادا» در غرب فاصله دارد.

«ابو کینان»،‌ فرمانده «جیش العزه» در این رابطه گفت: « ما در حال حاضر در حال پاکسازی این شهر بوده و به دنبال آزادسازی این شهر هستیم».

 شورشیان روستا‌هایی مانند «بووایدا»،‌ «ظالین» و «مثاثنا» را اشغال کنند. این گروه‌ها همچنین تهدید کردند که شرق حلفایا را اشغال خواهند کرد.

این حمله‌ها همچنین نیرو‌ها را به شهر «سوران» که ورودی ارتش در شمال شهر حما است نزدیک کرده است.

یک منبع نظامی سوری در این رابطه گفت که حمله‌های هوایی از سوی نیروهای ارتش ده‌ها شورشی را کشته و سقوط حلفایا به دست شورشیان را نه تایید کرده و نه تکذیب می‌کند. سایت‌های طرفدار دولت گفته‌اند که ارتش در حال تقویت مواضع برای بازپس‌گیری این شهرها است.   

 

 

کد خبر : ۴۰۶۲۰۰