خبرگزاری کار ایران

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها:‌

اروپایی‌ها اقدام‌های ضد تروریستی بروکسل را ناکافی می‌دانند

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر اروپایی‌ها بر این باورند که بروکسل در جنگ علیه تروریسم در حال شکست خوردن است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ بر اساس یک نظرسنجی جدید،‌ شهروندان اتحادیه اروپا از مقام‌های این اتحادیه درخواست کرده‌اند که موضع سخت‌گیرانه‌تری در قبال  تامین امنیت اتخاذ کنند. حدود سه چهارم این شهروندان که به واسطه حمله‌های اخیر تروریستی در شوک فرو رفته‌اند،‌ بر این باورند که اقدام‌های بروکسل در مواجهه با تهدید‌های تروریستی ناکافی است.

بر اساس یک نظرسنجی که از سوی پارلمان اروپا انجام گرفته است،‌ حدود ۸۲ درصد ساکنان اتحادیه اروپا به دنبال اقدام‌های فوری در مقابله با تروریسم هستند.

بیشترین میزان درخواست‌ها برای افزایش تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم از سوی بخش‌های جنوبی این اتحادیه مطرح شده است که به واسطه بحران ورود مهاجران به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. در کشورهایی چون قبرس،‌ پرتغال و ایتالیا،‌ حدود ۹۰ درصد از جمعیت، رای به افزایش مقابله‌‌ها و تلاش‌ها برای حل این بحران داده‌اند.

در شرق و مرکز اروپا،‌ حدود ۷۵ درصد از مردم اتریش،‌ کرواسی و لهستان از اروپا می‌خواهند که با شدت بیشتری به مقابله با تروریسم بپردازند.

ترس از حمله‌های تروریستی بیشتر از هفت درصد تا ۶۴ درصد در نقاط مختلف این اتحادیه تفاوت می کند. کمترین این میزان مربوط به کشورهای منطقه بالکان اسلونی و بیشترین نیز به فرانسه تعلق دارد. فرانسه اخیرا مورد حمله شماری از حمله‌های تروریستی مرگبار قرار گرفته است.

حدود ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان در پاسخ به اقدام‌های مورد نیاز برای افزایش امنیت در اروپا،‌ اشاره کردند که سه عامل موثر از نظر آنها شامل جلوگیری از تامین مالی گروه‌های تروریستی،‌ افزایش تحقیق برای از میان بردن ریشه‌های تروریسم و افزایش نظارت مرزی در اتحادیه اروپا می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری شینهوا،‌ پارلمان اتحادیه اروپا طرح‌های پیشنهادی در این رابطه را رد کرده و اعلام کرده است که قوانین موجود، ظرفیت لازم برای مقابله با مشکل را دارد.

اعضای پارلمان در ضمن پیشنهاد کرده‌اند که همکاری بیشتر میان دولت‌های عضو باعث افزایش امنیت می‌شود. از جمله موارد این اقدام‌ها افزایش به اشتراک‌گذاری اطلاعات میان اعضا در قالب چارچوب‌های سیستم‌های اطلاعاتی شنگن و یوروپل است.

در حال حاضر،‌ اتحادیه اروپا در تلاش است تا پیشنهاد‌های جدیدی برای هرچه بیشتر نشان‌دار کردن اقدام‌های مرتبط با تروریسم به انجام برساند. از جمله این پیشنهاد‌ها جلوگیری از سفرها به خارج از کشور برای دریافت آموزش‌های تروریستی در نقاط مختلف می‌شود. بروکسل در تلاش است تا سیستم‌هایی برای افزایش نظارت‌ها در نقاط مرزی خود تشکیل دهد.

 

کد خبر : ۳۹۹۲۹۷