خبرگزاری کار ایران

ائتلاف سعودی: گزارش سازمان ملل درباره یمن متناقض است

سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی تحت رهبری سعودی گزارش اخیر سازمان ملل متحد درباره یمن را محکوم کرد و مدعی شد این گزارش دربردارنده تناقض‌هایی است و همه عوامل را مد نظر قرار نمی‌‌دهد.

به گزارش ایلنا، «احمد عسیری» سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی تحت رهبری سعودی در یمن، روز جمعه در گفت‌وگو با شبکه «العربیه»، گزارش سازمان ملل درباره یمن را محکوم کرد و اظهار داشت: «این گزارش دارای تناقض‌هایی است و همه عوامل را مدنظر قرار نداده است.»

طبق این گزارش، «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل، روز پنجشنبه در گزارش سالیانه خود با انتقاد شدید از ائتلاف نظامی تحت رهبری سعودی، آن را به کشتن کودکان یمنی متهم کرده و خاطرنشان کرد که این ائتلاف در فهرست سیاه نیروهایی که حقوق کودکان را در جریان جنگ نادیده می‌گیرند، قرار گرفته است.

ژنرال عسیری این موضوع را که گزارش سازمان ملل دولت مستعفی را با جنبش «انصارالله» مساوی دانسته است، محکوم کرد.

این نظامی سعودی مدعی شد: «یکی از مهم‌ترین اهداف ائتلاف سعودی حمایت از ملت یمن از جمله کودکان درقبال اقدام‌های حوثی‌ها است.»

عسیری نیروهای جنبش مردمی انصارالله را عامل اصلی بی‌ثباتی و ناآرامی در یمن خواند و اظهار داشت: «سازمان ملل باید در این شرایط از دولت قانونی یمن حمایت کرده و با این دولت برای مبادله اطلاعات همکاری کند. در حالی‌که این سازمان این اطلاعات را از منابع نزدیک به حوثی‌ها دریافت می‌کند و این امر، گزارش‌های سازمان ملل متحد و افکار عمومی در یمن و جهان را گمراه می‌کند.»

کد خبر : ۳۷۷۴۷۷