خبرگزاری کار ایران

اوباما درباره سوق دادن آمریکا به جنگی جدید در خاورمیانه هشدار داد

رئیس‌جمهوری آمریکا تنها راه‌حل بحران سوریه را سیاسی خواند و درباره سوق دادن این کشور به جنگی جدید در منطقه خاورمیانه هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه در سخنانی در آکادمی نظامی نیروی هوایی «اسپرینگز» در «کلورادو» گفت: «پیشنهاد درباره مداخله نظامی قوی آمریکا در درگیری‌هایی مانند جنگ داخلی در سوریه باید به طور کامل بررسی شود و همچنین پیامدهای خطرناک چنین اقدامی نیز به درستی مد نظر قرار داد.»

اوباما با طرح این پرسش که «تاثیر (این مداخله) در این جنگ چه خواهد بود و گام بعدی چیست؟»، متذکر شد، اعزام نظامیان به سوریه برای سرنگون کردن نظام «بشار اسد» (رئیس‌جمهوری سوریه) یا مبارزه با گروه تروریستی داعش اشتباه است.

وی افزود: «تنها راه‌حل بحران سوریه راهکار سیاسی است. کنار زدن بشار اسد به تلاش‌های دیپلماتیک نیاز دارد نه (تلاش برای) سوق دادن سربازان آمریکایی به جنگ دیگر در خاورمیانه.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در دفاع از موضع خود در تابستان 2013 که حمله نظامی به سوریه به بهانه استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی را رد کرد، گفت: «ما گزینه دیپلماسی را انتخاب کردیم... امری که به انهدام کامل تسلیحات شیمیایی سوریه منتهی شد.»

 

کد خبر : ۳۷۷۳۲۶