خبرگزاری کار ایران

شبکه «ییل» گزارش داد؛

فنلاند در صورت پیوستن به ناتو، شاهد تنش در روابط با روسیه است

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۱۳۱

بنا بر اعلام شبکه فنلاندی ییل ، گزارش منتشر شده از سوی هیئت دیپمات‌ها و متخصصان برجسته امور خارجه حاوی این هشدار است که اگر فنلاند عضو پیمان ناتو شود، با یک شکاف جدی در روابط با روسیه مواجه خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، شبکه فنلاندی ییل اعلام کرد که اگر فنلاند عضو ناتو شود، می‌تواند روابط این کشور با روسیه را برای یک دوره -که ممکن است برای همیشه به طول بیانجامد- دچار بحران کند. این بحران، افزایش کارشناسان نظامی روسیه و نگرانی ناشی از آن را به دنبال خواهد داشت.

 تحقیقات گسترده‌ای توسط هیئت دیپلمات‌ها و محققان برجسته از جمله  «متز برژکوئیست» سفیر سابق سوئد در هلسینکی، «فرانسوا هیزبورگ» رئیس موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک، « رنه نیبرگ» سفیر سابق فنلاند در مسکو و «تیجا تیلیکاینن» رئیس موسسه فنلاندی امور بین‌المللی درباره عضویت کامل فنلاند در پیمان ناتو صورت گرفته است.

نتایج این بررسی‌ها حاکی از آن است که فنلاند در حال حاضر در داخل حلقه داخلی ناتو -که البته مشمول نظارت و کنترل هوایی نمی‌شود- قرار دارد. با این تفاسیر  فنلاند از یک کشور غیر عضو، به متحدان ناتو نزدیک‌تر است.  اما عضویت کامل در ناتو منجر به بحران جدی این کشور در روابط با روسیه خواهد  شد که نمی‌توان مدت معینی برای این تیرگی روابط مشخص کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز