خبرگزاری کار ایران

ماموریت پشتیبانی سازمان ملل:

بیش از ۳۰ غیر نظامی در خشونت‌های ماه آوریل در لیبی کشته شدند

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۰۵۴

پشتیبانی سازمان ملل متحد در لیبی اعلام کرد که دست کم ۳۳ نفر در درگیری‌های ماه آوریل در این کشور جان خود را از دست داده و ۱۴ نفر نیز در جریان این خشونت‌ها مجروح شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، ماموریت پشتیبانی سازمان ملل متحد در لیبی، روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: « از اول تا ۳۰ آوریل سال ۲۰۱۶،  ۴۷ غیرنظامی قربانی خشونت‌های لیبی شده‌اند که ۳۳ نفر جان خود را از دست داده و ۱۴ نفر نیز زخمی شده‌اند. در خشونت‌های اخیر، دو کودک نیز مجروح شدند و هویت شش نفر هنوز مشخص نیست.»

به گزاش این نهاد، کشته‌ها و زخمی‌ها توسط گلوله‌های اسلحه و مواد منفجره باقی مانده از جنگ و بمباران هدف قرار گرفته‌اند.

در ادامه آمده است: «با توجه با محدودیت دسترسی و وجود طرف‌ها چندگانه‌ درگیر در جنگ که مسئولیت این حوادث را برعهده نگرفته‌اند، ماموریت پشتیبانی سازمان ملل در لیبی نمی‌تواند تعیین کند که مشخصا کدام جناح مرتکب این اقدام‌ها شده است. »

لیبی از زمان آغاز جنبش‌های بهار عربی در سال ۲۰۱۱ یک کشور بحران‌زده است. پس از جنبش‌های عربی،‌ لیبی درگیر  یک جنگ داخلی شد که در نهایت به سرنگونی «معمر قذافی» رهبر این کشور منجر شد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز