خبرگزاری کار ایران

ژنرال بازنشسته سعودی

عربستان آماده افتتاح سفارت در تل‌آویو است

ژنرال بازنشسته سعودی اعلام کرد، در صورتی‌که اسرائیل طرح صلح عربی را بپذیرد، عربستان سعودی سفارت خود در تل‌آویو را باز می‌‌کند.

به گزارش ایلنا، «انور عشقی» ژنرال بازنشسته سعودی که از افراد نزدیک به خاندان حاکم در عربستان است، اعلام کرد که در صورتی‌که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طرح صلح عربی را بپذیرد، عربستان سفارت خود را در اسرائیل باز می‌کند.

عشقی که پیش از این نیز با «دوری گلد» مدیر کل وزارت خارجه رژیم ‌صهیونیستی دیدار کرده است، در پاسخ به این پرسش مجری «الجزیره» که «باز شدن سفارت عربستان در اسرائیل چقدر زمان می‌برد»، گفت: «می‌توانید از نتانیاهو بپرسید. اگر او اعلام کند که طرح صلح عربی را می‌پذیرد و همه حقوق فلسطینیان را به آنها می‌دهد، عربستان سعودی نیز ساخت سفارت خود در تل‌آویو را آغاز می‌کند.»

عشقی افزود: «ما دوست نداریم اسرائیل بیش از این در منطقه منزوی باشد.»

مجری الجزیره، عربستان سعودی و انور عشقی را به نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان متهم کرد و خظاب به این ژنرال سعودی گفت که «شما برای انجام هرگونه عملیات نظامی در یمن آماده هستید و ما می‌بینیم. ولی شما حتی یک‌ بار نیز برای حمایت از جان فلسطینیان نوار غزه در مقابل بمباران‌ها، اقدامی نکرده‌اید.»

 

کد خبر : ۳۶۵۵۳۲