خبرگزاری کار ایران

تلاش دولت وفاق لیبی برای توافق با اتحادیه اروپا درباره بحران مهاجران

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۰۴۱

معاون رئیس جمهوری لیبی در سفر خود به رم خواستار توافق با اتحادیه اروپا بر سر مساله مهاجرت شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ‌ «احمد معیتیق» معاون رئیس جمهوری لیبی نسبت به توافق با اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد.

این مقام لیبیایی درصدد انعقاد قراردادی همچون توافق اتحادیه اروپا با ترکیه برای محدود کردن جریان مهاجرت به اروپا است.

معیتیق در دیدار خود با «آنجلینو آلفانو» وزیر کشور ایتالیا،  این درخواست را مطرح کرد.

آلفانو بدون آن‌که از جزئیات بیشتری سخن بگوید، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «معاون رئیس جمهوری لیبی می‌خواهد ما همچون توافقی که اتحادیه اروپا با ترکیه امضا کرد، ‌ توافق‌نامه‌ای نیز با لیبی منعقد کنیم.»

بر اساس توافق ۱۸ مارس، ترکیه در تلاش برای از بین بردن فشار اتحادیه اروپا که از اوایل سال ۲۰۱۵ با یک میلیون مهاجر رو‌به‌رو بوده است، با بازگرداندن مهاجرانی که به جزایر یونان رسیده بودند، موافقت کرد.

در مقابل اروپا نیز وعده داد که در ازای هر مهاجر سوری که توسط ترکیه بازگردانده شود، به یک پناهنده سوری اسکان دهد. همچنین متعهد شد که امتیاز سفر بدون روادید شنگن را به شهروندان ترکیه اعطا کند و طرح پیشنهادی عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را که متوقف شده است، مجدداً مورد بررسی قرار دهد.

معیتیق، از ایتالیا برای کمک‌هایش به مردم لیبی تشکر کرده و ابراز امیدواری کرد که ایتالیا به ایفای نقش کلیدی در روند آشتی ملی در راستای ایجاد یک لیبی متحد و دموکراتیک ادامه دهد.

آلفانو نیز افزود که هر دو کشور برای مبارزه با تروریسم و قاچاق انسان با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

جامعه بین المللی دولت وفاق ملی لیبی را بهترین امید برای این کشور غنی از منابع نفتی می‌داند. لیبی از سال ۲۰۱۱ به دنبال کشته شدن «معمر قذافی» رهبر سابق این کشور با آشفتگی‌هایی مواجه بوده‌ است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز