خبرگزاری کار ایران

شمار قربانیان زمین‌لرزه اکوادور به ۴۱۳ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۰۴۱

زمین‌لرزه هفت و هشت دهم ریشتری در اکوادور تا کنون ۴۱۳ کشته و بیش از دو هزار و ۵۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان، چند روز پس از آن‌که یک زلزله شدید سواحل اقیانوس آرام در اکوادور را به لرزه در‌آورد، گروه جست‌وجو برای بازماندگان هنوز در حال تلاش هستند.

مقام‌های مسئول اعلام کرده‌اند، در اثر زمین لرزه‌ای به بزرگی هفت و هشت دهم ریشتر که شنبه شب رخ داد، حداقل ۴۱۳ نفر کشته و بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

«ریکاردو پناهررا» از اداره مدیریت بحران ملی اکوادور، گفت شدید‌ترین صدمه در این کشور آمریکای جنوبی متوجه استان ساحلی «مانابی» بوده‌ است که در آن حدود ۲۰۰ نفر کشته شدند.

بیشترین ویرانی در شهرهای «مانتا»، «پورتوویجو» و منطقه توریستی «پدرنالز» مشاهده شده اما به طور کلی آسیب در سراسر کشور گسترده بوده است.

تصاویر ارسال شده در رسانه‌های اجتماعی، وضعیت نامناسب جاده‌های تخریب شده و بازماندگانی که به کمک احتیاج دارند را نشان می‌دهد.

دولت اکوادور ۱۰ هزار سرباز و چهار هزار و ۶۰۰ افسر پلیس را به مناطق آسیب‌دیده اعزام کرده است. نیروهایی برای راه اندازی بیمارستان‌های سیار و سرپناه‌های موقت نیز به کار گرفته شده‌اند. ارتش همچنین از سگ‌های جست‌وجوگر برای کمک به یافتن بازماندگان و اجساد کشته‌شدگان، استفاده کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز