خبرگزاری کار ایران

زیرساخت‌های آسیب دیده مانع کمک به بازماندگان زلزله ژاپن است

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۳۵۸

جست‌وجوی بازماندگان زلزله اخیر ژاپن به دلیل خسارت‌های شدید به دشواری پیش می‌رود. این زمین‌لرزه تا کنون ۳۲ کشته و حدود هزار زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، جست‌وجوی بازماندگان در بقایای ساختمان‌های تخریب شده توسط زلزله مرگبار ژاپن امروز -یکشنبه- به سختی صورت گرفت.

مقام‌های مسئول، دستور پناه دادن به یک میلیون نفری که از ترس زلزله‌های بعدی از خانه‌هایشان بیرون آمدند را صادر کرده‌اند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳. ۷ ریشتر که صبح روز شنبه رخ داد، حداقل ۳۲ کشته بر جای گذاشت و حدود هزار زخمی برجای گذاشت و موجب خسارت‌های گسترده به خانه‌ها، جاده‌ها و پل‌ها شد.

این دومین زلزله عظیمی بود که کمی پس از ۲۴ ساعت، استان «کوماموتو» در جزیره «کیوشا» را لرزاند. اولین زمین‌لرزه اواخر روز پنجشنبه رخ داد و منجر به مرگ ۹ نفر شد.

سه نیروگاه هسته‌ای در این منطقه تحت تاثیر زمین لرزه قرار نگرفتند. مقام‌های سازمان اتمی ژاپن اعلام کردند که یک نشست فوق العاده در روز دوشنبه برای رسیدگی به این وضعیت تشکیل خواهد شد.

زمین لرزه عظیم ۹ ریشتری و سونامی که در سال ۲۰۱۱ در شمال ژاپن رخ داد، منجر به بد‌ترین بحران هسته‌ای پس از «چرنوبیل» در سال ۱۹۸۶ شد که صنعت انرژی هسته‌ای را برای بررسی‌های ایمنی تعطیل کرد. اولین راکتور هسته‌ای که مجدداً راه‌اندازی شد، «سندای الکتریک کیوشا شماره ۱» بود که در زمین‌لرزه روز شنبه در یکی از نیروگاه‌ها آسیب دید.

منطقه کوماموتو یکی از مهم‌ترین مراکز تولیدی و محل کارخانه‌های شرکت‌هایی مثل «سونی»، «نیسان موتور» و «تویوتا» است که تولید آن‌هادر اثر آسیب‌های وارده متوقف شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز