خبرگزاری کار ایران

شاخه القاعده در بنگلادش مسئولیت قتل دانشجوی معترض را بر عهده گرفت

گروه القاعده در شبه قاره هند مسئولیت قتل دانشجوی معترض به افراط گرایی را بر عهده گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتد پرس؛ یک گروه اسلام گرای ممنوع‌الفعالیت در بنگلادش - شاخه القاعده در شبه قاره هند - مسئولیت قتل یک دانشجوی معترض به اسلام افراطی را بر عهده گرفت.

قتل «ناظم الدین صمد»  28 ساله شب چهارشنبه بدنبال یک رشته حملات مشابه در سال گذشته اتفاق افتاد که طی آن حداقل 5 وبلاگ نویس و ناشر سکولار توسط اسلام گرایان افراطی کشته شدند.

  به نقل از پایگاه اینترنتی گروه نظارت اطلاعات «انصار الاسلام » ؛ افراطیون شاخه بنگلادشی القاعده در شبه قاره هند طی بیانیه‌ای که روز جمعه به صورت آنلاین منتشر کردند، گفته‌اند که اعضای این گروه  برای "انتقام" از این دانشجو که به خدا، حضرت محمد (ص)  و اسلام توهین کرده بود،  به او حمله کرده‌اند.

 در بیانیه آمده است : "این عملیات برای درس دادن به کافران این سرزمین که دائماً از خدا، دین اسلام و پیامبر به بهانه آزادی بیان  سوءاستفاده می‌کنند، صورت گرفت ."

دولت حسینا؛ اسلام گرایان افراطی را سرکوب می‌کند و آنها را بدلیل حملات مرگبار سال گذشته نسبت به وبلاگ نویسان سکولار، اقلیت شیعه، مسیحیان و دو خارجی که مورد تهاجم قرار گرفتند، مقصر دانسته است.

مسئولیت برخی از حملات را گروه داعش بر عهده گرفته است، اما دولت این ادعاها را رد کرده و می‌گوید این گروه افراطی سنی مذهب به هیچ وجه در کشور حضور ندارد.

کد خبر : ۳۵۹۹۴۳