خبرگزاری کار ایران

حمایت تعدادی از شرکت‌های بزرگ بریتانیا از ادامه عضویت در اتحادیه اروپا

مدیران تعدادی از شرکت‌های بزرگ بریتانیا هشدار داده‌اند که خروج این کشور از اتحادیه اروپا اقتصاد بریتانیا را با خطر روبه‌رو می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، مدیران این شرکت‌ها در نامه سرگشاده‌ای که در روزنامه تایمز منتشر شده است، گفته‌اند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا سرمایه‌گذاران را از شرکت در بازار بریتانیا باز می‌دارد.

امضاکنندگان این نامه تاکید کرده‌اند که شرکت‌های بریتانیایی نیاز به دسترسی نامحدود به بازارهای اتحادیه اروپا دارند.

دفتر نخست‌وزیر بریتانیا گفته است که این نامه شاهدی است بر آنچه که «دیوید کامرون» نخست وزیر، بر آن تاکید کرده است و آن نگرانی از خطرهای پیش‌روی کشور در صورت خروج از اتحادیه اروپا است.

این در حالی است که نام برخی دیگر از شرکت‌های بزرگ بریتانیایی در فهرست امضاکنندگان این نامه نیست.

حامیان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می‌گویند که این نکته نشانگر عمق اختلاف نظری است که وجود دارد و به ویژه این‌که موضع شرکت‌های کوچک‌تر بیشتر با نقطه نظرات حامیان خروج همخوانی دارد.

به گفته حامیان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، خروج از این اتحادیه باعث کاهش برخی از هزینه‌ها و قوانین «غیرضروری» می‌شود.

روز گذشته نخست‌وزیر بریتانیا در سخنانی از همه احزاب پارلمان این کشور خواست که در همه‌پرسی اعلام شده از ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا حمایت کنند.

درخواست کامرون از احزاب پارلمان برای حمایت از ماندن در اتحادیه اروپا در حالی مطرح شد که بیش از ۱۰۰ عضو حزب حاکم محافظه‌کار تحت رهبری خود وی، به طور علنی از خروج از این اتحادیه طرفداری کرده‌اند.

 

کد خبر : ۳۴۹۷۶۷