خبرگزاری کار ایران

دور چهارم مذاکرات صلح افغانستان آغاز شد

دور چهارم مذاکرات چهارجانبه صلح افغانستان با تاکید طرف‌ها بر تعیین زمان و محل دقیق گفت‌وگوهای احتمالی دولت با طالبان آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آواپرس، چهارمین نشست گروه هماهنگی صلح افغانستان پیش از ظهر امروز -سه‌شنبه- با سخنرانی «صلاح‌الدین ربانی» وزیر خارجه افغانستان در ارگ ریاست جمهوری در کابل آغاز شد.

این نشست با حضور نمایندگان کشورهای افغانستان، پاکستان، آمریکا و چین به منظور مشخص کردن «نقشه راه» صلح افغانستان با طالبان برگزار شده است.

صلاح الدین ربانی با ایراد بیانه‌ای تاکید کرد که به طور مشترک تلاش می‌کنیم تا شاهد پیشرفت‌های مطلوب در عرصه صلح در پاکستان و افغانستان باشیم.

وی گفت: «در وهله نخست امنیت پایدار مهم‌ترین اولویت مردم و دولت افغانستان است. ما همچنان از اراده مثبت همسایگانمان در این عرصه قدردانی می‌کنیم و به همین دلیل به کار گروه چهار جانبه اهمیت و ارزش ملی می‌دهیم، کار این گروه در مرحله حساسی قرار دارد و اطمینان دارم که پیشرفت‌های امروزمان به نشست‌های پاکستان می‌افزاید.»

ربانی افزود که حکومت افغانستان برای دریافت راه‌حل‌های سیاسی و پایان دادن به خشونت و خون‌ریزی در کشور بار دیگر گروه‌های طالبان را در اشتراک به گروه‌های صلح فرا می‌خواند، این فراخوان اخیرا در مهم‌ترین بیانیه‌های «محمد اشرف غنی» رئیس‌جمهوری و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی حکومت افغانستان به طور واضح آمده است.

کد خبر : ۳۴۹۶۷۸