خبرگزاری کار ایران

ممانعت دادگاه عالی ونزوئلا از کسب اکثریت پارلمانی توسط مخالفان

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۲۷۸

دادگاه عالی ونزوئلا با تعلیق اعتبارنامه سه نماینده منتخب پارلمان مانع از آن شده است که ائتلاف مخالفان دولت بتواند اکثریت دو سوم کرسی‌های پارلمان را به دست آورد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، رای دادگاه عالی ونزوئلا به درخواست «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری این کشور صادر شده که از دادگاه عالی خواسته بود به «بروز تخلفات انتخاباتی» در حوزه‌های انتخابیه این سه نماینده رسیدگی کرده و تا مشخص شدن نتیجه این بررسی، مانع از ورود آنها به پارلمان شود.

ائتلاف موسوم به «میزگرد وحدت دموکراتیک» متشکل از تعدادی از احزاب چپ میانه و راست میانه گفته است که این رای با انگیزه سیاسی صادر شده و این ائتلاف به آن اعتنا نخواهد کرد. سخنگوی ائتلاف گفته است که سه نماینده مورد نظر همراه با سایر نمایندگان در موعد مقرر در کرسی‌های خود در مجمع ملی - پارلمان - مستقر خواهند شد. این موضع‌گیری می‌تواند به یک دوره دیگر رویارویی سیاسی بین دولت و مخالفان منجر شود.

در انتخابات پارلمانی اخیر ونزوئلا، ائتلاف حاکم موسوم به «قطب کبیر میهنی» به رهبری حزب متحد سوسیالیست ونزوئلا، شکست سنگینی خورد و اکثریت خود در پارلمان را از دست داد. در پارلمان قبلی، این ائتلاف ۹۶ کرسی از ۱۶۷ کرسی پارلمان را در اختیار داشت اما در انتخابات دسامبر ۲۰۱۵، تنها ۵۵ کرسی به دست آورد. حزب متحد سوسیالیست ونزوئلا هشت سال پیش توسط «هوگو چاوز» رئیس‌جمهوری وقت، و با ادغام چند حزب دیگر اعلام موجودیت کرد.

در انتخابات اخیر، ائتلاف میزگرد وحدت دموکراتیک با احتساب نماینده سلب اعتماد شده، ۱۱۱ کرسی را به دست آورد و به این ترتیب، اکثریت دو سوم کرسی‌ها را نصیب خود کرد. با تعلیق عضویت سه نماینده منتخب، این حزب دیگر نمی‌تواند اکثریت محض دو سوم کرسی‌ها را در اختیار داشته باشد و امتیازات چنین اکثریتی برخوردار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز