خبرگزاری کار ایران

سخنگوی «انصارالله» یمن:

از پیش‌نویس نشست ژنو متعجب شدیم

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۵۰۲

سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد، از دیدن پیش‌نویس نشست صلح در یمن، که هیچ‌یک از ملاحظات این جنبش در آن درج نشده است، شوکه شدیم.

به گزارش ایلنا، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با روزنامه «الاخبار» لبنان تأکید کرد که اگر در مذاکرات صلح در ژنو جدیتی در دستیابی به توافق حاصل شود، راهکارها برای بحران یمن تدوین شده است.

عبدالسلام که رئیس هیات اعزامی انصارالله به مذاکرات ژنو است، تصریح کرد که اگر طرف مقابل (در این نشست) به دنبال راهکاری برای حل و فصل بحران یمن باشد، راهکارها آماده هستند و در صورتی‌که آن خواهان جنگ باشد، ما نیز در دفاع از سرزمین و وطن خود لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد. 

این عضو انصارالله افزود که این جنبش در نشست قبلی همسو با تلاش‌های بین‌المللی انعطاف زیادی از خود نشان داد، ولی زمانی که پیش‌نویس توافق را از سازمان ملل دریافت کرد، متوجه شد که هیچ‌یک از موارد مورد توافقی در نشست «مسقط» در آن ذکر نشده است و از این امر شوکه شد. با این وجود، جنبش انصارالله همچنان در این‌خصوص انعطاف به خرج داد.

وی در عین حال گفت: در حالی‌که ملاحظات ما در این پیش‌نویس لحاظ نشده است، ولی مانعی برای رفتن به ژنو نداریم؛ ما این ملاحظات را با خود به نشست خواهیم برد. هرگونه گفت‌وگوی سیاسی در سایه تداوم جنگ، شانس برگزاری موفق این مذاکرات را تضعیف می‌کند. در صورتی‌که دشمن یمن و مزدورانش، این جنگ و تجاوز را متوقف کنند، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیزآتش‌بس خواهند کرد.

محمد عبدالسلام گفت: «اگر گفت‌وگوها در ژنو شکست بخورد، دیگر اعتماد به سازمان ملل که بر چنین گفت‌وگوهایی نظارت می‌کند، ضعیف می‌شود.»

براین اساس، نشست صلح در یمن با حضور سه هیات شامل نمایندگان دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی»، جنبش انصارالله و «کنگره عمومی خلق» در شهر ژنو سوئیس برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز