خبرگزاری کار ایران

افزایش محبوبیت بن کارسون در میان جمهوری‌خواهان

آخرین نظرسنجی انجام شده در آمریکا حاکی از افزایش محبوبیت «بن کارسون» و احتمال پیشی گرفتن وی از «دونالد ترامپ» است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، نظرسنجی جدیدی که توسط «نیویورک تایمز» و «سی. بی. اس نیوز» انجام شده نشان می‌دهد «بن کارسون» کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، تا تبدیل شدن به کاندیدای پیشتاز این حزب و پیشی گرفتن از «دونالد ترامپ» میلیاردر آمریکایی، فاصله چندانی ندارد.

کارسون، جراح مغز و اعصاب، در این نظرسنجی که امروز-سه‌شنبه- منتشر شد ۲۳ درصد آرای شرکت کنندگان را به خود اختصاص داد. این درحالی است که در ماه اوت تنها شش درصد جمهوری‌خواهان به وی رای داده بودند. «دونالد ترامپ» میلیاردر آمریکایی و مجری تلوزیون، با ۲۷ درصد آرا، همچنان به عنوان کاندیدای پیشتاز در حزب جمهوری‌خواه معرفی شد، اما اختلاف وی با کارسون اندک بوده و محبوبیت این جراح مغز و اعصاب روز به روز در حال افزایش است.

دیگر کاندیداهای جمهوری‌خواه فاصله زیادی با این دو نفر داشتند. به طوری که «جب بوش» فرماندار سابق فلوریدا در این نظر سنجی تنها شش درصد آرای مردم را به خود اختصاص داد. محبوبیت بوش نسبت به ماه گذشته کاهشی هفت درصدی داشت.

شرایط برای «مایک هاکبی» فرماندار سابق آرکانزاس و «مارکو روبیو» سناتور فلوریدا نیز تفاوتی نداشت و تنها شش درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی از آن‌ها حمایت کردند.

کد خبر : ۳۰۵۴۲۹