خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر یونان:

پیشنهاد پول در برابر اصلاحات غیرواقع‌بینانه است

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۸۹۶

«الکسیس سیپراس» نخست‌وزیر یونان با حضور در پارلمان، طرح کمیسیون اتحادیه اروپا برای حل بحران کشورش را که پول در برابر اصلاحات اقتصادی است، غیرواقع بینانه و تلویحا بیهوده خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، سیپراس ضمن ابراز امیدواری به برچیده شدن این طرح از وام‌دهندگان خواست تا با طرح جایگزین آتن موافقت کنند.

نخست‌وزیر یونان گفت: «نیاز به یک راه حل داریم. پس از پنج سال ما نیازمند یک راه‌حل قطعی هستیم، هم برای یونان و هم برای اروپا؛ راه حلی که بتواند به هرگونه بحث درباره خروج یونان از حوزه پولی یورو پایان دهد، مذاکراتی که به راه‌حلی جامع و کارآمد بیانجامد.»

یونان بازپرداخت نخستین قسط ۳۰۰ میلیون یورویی خود به صندوق بین‌المللی پول را به تعویق انداخته و اعلام کرده است که تمامی اقساط را به طور یک‌جا خواهد پرداخت.

«ویکی پریس» مشاور ارشد اقتصادی در مرکز تحقیقاتی اقتصاد و بازرگانی می‌گوید: «این اقدام دست یونان را در مذاکره باز می‌گذارد زیرا آتن می‌گوید این قسط را پرداخت نخواهیم کرد مگر این‌که مطمئن باشیم که پولی در راه است. این موضوع همچنین نشان‌دهنده نیاز مبرم یونان به یافتن راه حل در سریع‌ترین زمان ممکن است.»

نخست‌وزیر یونان در تلاش است تا برای آزاد شدن باقی‌مانده بسته نجات مالی وعده داده شده به آتن، با صندوق بین‌المللی پول و اتحادیه اروپا و تا پیش از پایان نقدینگی دولتش به توافق برسد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز