خبرگزاری کار ایران

اوباما در روز یادبود نظامیان:

افغانستان همچنان کشور پر مخاطره‌ای است

رییس جمهور امریکا در سخنرانی روز یادبود به کاهش نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان اشاره کرد و گفت: افغانستان همچنان کشور پر مخاطره‌ای است و نزدیک به ۱۰هزار نفر از نظامیان آمریکا، برای آموزش نظامیان افغان و کمک به آن‌ها، در این کشور باقی می‌مانند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «باراک اوباما»، در سخنرانی سالانه روز یادبود نظامیان گفت که امسال روز یادبود معنای به خصوصی دارد، زیرا جنگ افغانستان تمام شده و برای نخستین بار در بیش از ۱۰ سال گذشته، آمریکا در هیچ جنگ عمده‌ای حضور ندارد.

رییس‌جمهوری آمریکا اضافه کرد که افغانستان همچنان کشور پر مخاطره‌ای است و نزدیک به ۱۰ هزار نفر از نظامیان آمریکا، برای آموزش نظامیان افغان و کمک به آن‌ها، در این کشور  می‌مانند.

اوباما همچنین گفت که تلاش می‌کند حضور ایالات‌ متحده در افغانستان تا پایان سال آینده میلادی به سفارت محدود شود.

آمریکا در جنگ با نیروهای داعش به کشورهای عراق و سوریه کمک می‌کند. هفته گذشته، زمانی که داعش شهر رمادی را در عراق تصرف کرد، برنامه اوباما برای کوچک کردن داعش و نابودی آن متحمل شکست بزرگی شد.

 «اشتون کا‌رتر» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا نیز در سخنرانی روز یادبود، از سربازان کشته‌شده آمریکا یاد کرد و گفت که نزدیک به ۲۰۰ هزار سرباز آمریکایی در خارج از مرز‌های این کشور خدمت می‌کنند.

کد خبر : ۲۷۹۵۹۴