خبرگزاری کار ایران

بیگدلی در گفت‌وگو با ایلنا:

اوباما به دنبال تطهیر جایگاه دموکرات‌ها به نفع کلینتون است

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۲۱۳

یکی از دلایلی که رئیس‌جمهوری آمریکا مسئولیت کشته شدن دو تبعه آمریکایی و ایتالیایی را به عهده گرفت، غلبه بر فضایی است که علیه دموکرات‌ها ایجاد شده است.

«علی بیگدلی» کارشناس مسائل آمریکا در خصوص کشته شدن « وارن واینستاین» و «جووانی لو پورتو» دو تبعه آمریکایی و ایتالیایی در جریان حمله پهپاد آمریکایی به مواضع گروهک تروریستی القاعده به خبرنگار ایلنا گفت: اینکه چرا باراک اوباما مسئولیت کشته شدن این دو تبعه را به عهده گرفته، نقطه ابهامی است که در این مساله وجود دارد. به گونه‌ای که کشته شدن گروگان ایتالیایی الاصل در جریان این حمله و سپس به عهده گرفته شدن مسئولیت آن توسط اوباما، امری مبهم و پر از سوال به نظر می‌آید.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد یکی از دلایل آن این باشد که چون ایتالیا عضو ناتو است و نظامیان این کشور در حملات به افغانستان حضور داشته‌اند، این تبعه در نتیجه درگیری با القاعده گروگان گرفته شده باشد. لذا می‌توان گفت وی، از نظامیان ایتالیا بوده یا به عنوان افسر اطلاعاتی با اخذ پوشش خاصی در افغانستان حضور پیدا کرده که در نهایت منجر به اسیر شدنش توسط القاعده شده است.

بیگدلی با اشاره به آغاز تبلیغات انتخاباتی هیلاری کلینتون برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آمریکا گفت: قرار داشتن در آستانه انتخابات سال ۲۰۱۶ می تواند از دیگر دلایل این موضوع باشد. چرا که اوباما در سخنانش تاکید کرده است، تمامی مسئولیت این حمله متوجه وی خواهد بود و تنها او به پرسش‌های پیش آمده در این‌باره پاسخ خواهد داد. لذا با این حرکت می‌خواهد اوضاع را به نفع کلینتون تطهیر کند تا به حزب دموکرات نگاه سوء صورت نگیرد و بتواند اوضاع داخل آمریکا را به نحوی آرام کند.

وی در پایان تصریح کرد: پیمان‌نامه امنیتی که مابین واشنگتن و کابل امضا شد، یکی دیگر از عللی است که می‌تواند اشاره به آن در این بین موثر باشد. به گونه‌ای که تمامی حملات در افغانستان که به عنوان مقابله با تروریسم و القاعده صورت می‌گیرد، از کانال ایالات متحده آمریکا انجام می‌شود. از این رو حضور نیروهای ناتو در افغانستان قابل توجه است و احتمال می‌رود این دو نفر برای دولت آمریکا از ارزش خاصی برخوردار بوده‌اند.            

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز