خبرگزاری کار ایران

نتانیاهو: در مخالفت با توافق هسته‌ای ایران تنها نیستیم

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۷۵۳

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد زمان برای جلوگیری از توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای قدرتمند جهان که به ادعای وی به دستیابی تهران به تسلیحات هسته‌ای منتهی خواهد شد، خیلی دیر نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه‏‏، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی‏ دیروز- یکشنبه- در سخنانی به توافق احتمالی هسته‌ای ایران و 6 کشور قدرتمند جهان اشاره کرد و گفت: «این برنامه، توافقی را در اختیار ایران قرار می‌دهد که مسیر دستیابی آن به تسلیحات هسته‌ای را همواره می‌کند. هنوز برای عقب‌نشینی از این برنامه فرصت باقی مانده است.»

طبق این گزارش‏، آمریکا، انگلیس، چین، فرانسه، روسیه و آلمان در حال مذاکره با ایران هستند که تا موعد تعیین شده یعنی سی‌ام ماه ژوئن گام‌ها برای نهایی کردن یک توافقنامه را تکمیل کنند.

اسرائیل مدعی است نمی‌توان به ایران اعتماد کرد که به این توافقتنامه احتمالی را که راه‌های فرار بسیاری در آن وجود دارد، متعهد بماند.

نتانیاهو گفت: «ما با این توافق مخالف هستیم و ما تنها کسانی نیستیم که با این موضوع مخالفیم. باید به توافقی بهتر دست پیدا کنیم و این موضوع، ممکن است.»

کشورهای عربی بویژه کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس نگران این مسئله هستند که توافق هسته‌ای زمینه همگرایی واشنگتن و تهران را فراهم کند.

ولی «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا‏‏‏، پنجشنبه گذشته در نشست کمپ دیوید تلاش کرد متحدان این کشور در حاشیه خلیج‌فارس را متقاعد سازد که توافق با ایران، به ضرر آنها تمام نخواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز