خبرگزاری کار ایران

آمار کشته‌شدگان زلزله نپال از مرز ۶۱۰۰ نفر گذشت

جدید‌ترین گزارش‌ها از نپال حاکی از آن است که شمار قربانیان این حادثه از مرز شش هزار و ۱۰۰ نفر گذشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بازماندگان نیز به دلیل وجود پس لرزه‌ها و ادامه روند بیرون کشیدن اجساد جان‌باختگان، به خانه‌های خود باز نگشته‌اند.

با توجه به صد‌ها جسدی که حتی شش روز بعد از وقوع زلزله همچنان پیدا می‌شوند، مقام‌های نپال در چارچوب اقدام برای مدیریت بحران، دستور تسریع روند سوزاندن اجساد را صادر کرده‌اند.

به گفته «رمان لال» یک شبه‌نظامی هندی که با نیروهای نپال همکاری می‌کند، به دلیل اشباع شدن سردخانه‌ها، دستور سوزاندن فوری اجساد بعد خارج کردن آن‌ها از میان آوار، داده شده است.

در حالی که رسیدن نیروهای کمکی به شهر‌ها و روستاهای میان کوه‌ها و کوه‌پایه‌ها اتفاق امیدوارکننده‌ای است، اما مردم در پایتخت به دلیل بوی اجساد در حال فساد، در فضای باز زندگی کرده و به خانه‌های خود بازنگشته‌اند.

سازمان ملل تخمین می‌زند که ۶۰۰‌ هزار خانه در این زلزله تخریب شده یا آسیب دیده‌اند.

وزیر اقتصاد نپال اعلام کرد که برای بازسازی خانه‌ها، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های دولتی و مکان‌های تاریخی، این کشور حداقل به دو میلیارد دلار پول نیاز دارد. وی از سازمان‌های بین‌المللی درخواست کمک کرد.

 «رام شاران محات» وزیر اقتصاد نپال در ادامه گفت که این رقم یک برآورد کلی بوده و برای محاسبه دقیق هزینه‌های بازسازی به زمان بیشتری نیاز است.

وزیر اطلاعات نپال اعلام کرد که دولت، هزار دلار برای خانواده کشته‌شدگان و۴۰۰ دلار بری مراسم سوزاندن یا دفن، اختصاص داده است.

با توجه به عدم دسترسی به مناطق مسکونی داخل کوه‌ها و سایر عوامل، پیش‌بینی می‌شود که آمار کشته‌شدگان این زلزله به ۱۰ هزار نفر برسد که به این ترتیب از آمار تلفات هشت هزار و ۵۰۰ نفری زلزله سال ۱۹۳۴ میلادی، فرا‌تر خواهد رفت.

کد خبر : ۲۷۴۳۰۲