خبرگزاری کار ایران

پوتین:

تحویل سامانه «اس ۳۰۰» به ایران هیچ‌گونه تهدید به شمار نمی‌رود

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۸۳۴

رئیس جمهوری روسیه گفت که تحویل سامانه موشکی «اس ۳۰۰» به ایران برای هیچ کشوری تهدیدی ایجاد نمی‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از تله سور، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه گفت که تحویل سامانه موشکی اس ۳۰۰ به ایران برای هیچ طرفی تهدید محسوب نمی‌شود.

پوتین تصریح کرد که تحویل سامانه موشکی اس ۳۰۰ به ایران به معنای لغو تحریم‌ها علیه این کشور به صورت یک‌جانبه نیست، زیرا باید به یاد داشته باشیم که این سامانه موشکی هیچ‌گاه در فهرست تحریم‌های سازمان ملل نبوده است.

رئیس‌جمهوری روسیه که در برنامه سالانه خود به نام «خط مستقیم با پوتین» شرکت کرده بود، ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره تهاجمی بودن سامانه موشکی اس ۳۰۰ را رد کرد و گفت که این سامانه برای هیچ کس یا هیچ کشوری هیچ گونه تهدیدی ایجاد نمی‌کند.

وی افزود که روسیه در ارائه سلاح‌های خود در خاورمیانه با وسواس زیادی عمل می‌کند.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که ایرانی‌ها تمایل شدیدی دارند که به توافق هسته‌ای برسند؛ تمام طرف های شرکت کننده در مذاکرات هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند که توافق درباره مسائل اصلی دست آمده است و تنها جزئیات تکنیکی برای ماه ژوئن باقی مانده‌اند.

پوتین همچنین گفت که همگان باید به درگیری در یمن توجه بیشتری نشان دهند.

وی تصریح کرد که روسیه بزرگ‌ترین تامین‌کننده سلاح در منطقه نیست، بلکه آمریکا به میزان بسیار بیشتری در زمینه تولید و تامین سلاح فعالیت دارد.

روسیه اخیرا ممنوعیت تحویل سامانه اس ۳۰۰ به ایران را لغو کرد که با واکنش‌های شدید آمریکا و اسرائیل رو‌به‌رو شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز