خبرگزاری کار ایران

در تفتیش ماموران پلیس؛

اسلحه دیگری در منزل مادر دادستان سابق پرونده آمیا پیدا شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۶۹۳

ماموران پلیس آرژانتین در تفتیش منزل مادر دادستان سابق پرونده آمیا اسلحه دیگری پیدا کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آرژانتین، ماموران فدرال آرژانتین به منزل «سارا گارفونکل» مادر «آلبرتو نیسمان» دادستان سابق پرونده آمیا حمله کردند و در جریان تحقیقات و جست‌و‌جو توانستند یک اسلحه پیدا کنند.

اسلحه یافت شده متعلق به «دیگو لاگومارسینو» تکنیسین کامپیو‌تر است.

لاگومارسینو به بازرسان گفت که نیسمان روز قبل از درگذشت خود از وی یک قبضه سلاح کالیبر ۲۲ درخواست کرده بود.

وی افزود که نیسمان دلیل درخواست برای اسلحه را ترس از امنیت جانی خود عنوان کرده بود.

مادر دادستان سابق پرونده آمیا به مدت چهار ساعت در اداره پلیس و در دفتر «ویویانا فاین» دادستان قضایی آرژانتین تحت بازجویی قرار گرفت و سپس از اظهار نظر درباره پرونده خودداری کرد.

اسلحه دیگری در منزل مادر دادستان سابق پرونده آمیا پیدا شد

مادر نیسمان نخستین شخصی بود که به دلیل چندین ساعت بی‌خبری از فرزند خود، وارد آپارتمان وی شده بود.

دادستان قضایی از گارفونکل درباره صندوق امانات مشترک با فرزند وی و اینکه آیا مدارک یا پروندهای را از این صندوق جا به جا کرده یا خیر، سوالاتی پرسیده بود.

قاضی «فابیانا پالماگینی» پس از سخنان گارفونکل دستور تفتیش منزل وی را صادر کرد.

گارفونکل برای عدم حضور در دادگاه و ارائه شهادت چندین پرونده پزشکی ارائه کرده بود.

 «آنیبال فرناندز» رئیس پارلمان آرژانتین، «ساندرا آرویو سالگادو» همسر سابق نیسمان را متهم کرد که با مانع‌تراشی در روند پرونده مرگ وی تلاش می‌کند به شایعه‌ها درباره خودکشی دادستان پرونده آمیا دامن بزند.

نیسمان از ۱۰ سال گذشته درباره حمله به یک مرکز اسرائیلی - آرژانتینی تحقیق می‌کرد، اما نتیجه تحقیقات خود را اعلام نکرده بود.

برخی اعضای پارلمان آرژانتین از نیسمان درخواست کرده بودند تا اتهام‌های خود علیه رئیس کابینه و وزیر خارجه این کشور را در کمیسیون کیفری رسمی نمایندگان مطرح کند.

جسد دادستان پرونده آمیا ۱۹ ژانویه گذشته در حالی در آپارتمان وی پیدا شد که قرار بود وی برای ارائه تحقیقات درباره بمب‌گذاری در یک مرکز یهودی در کنگره حاضر شود.

نخستین آزمایش‌ها روی گلوله به دست آمده از جمجمه دادستان پرونده آمیا نشان می‌دهد که این گلوله متعلق به یک تپانچه با کالیبر ۲۲ بوده است که مجوز آن به نام وی صادر شده است.

جسد دادستان پرونده آمیا در حمام آپارتمان وی در طبقه ۱۳‌ برج «لو پارک د پوئرتو مادرو» در حالتی روی زمین افتاده بود که در از داخل قفل شده و باز کردن در به واسطه وضعیت افتادن جسد روی زمین به سادگی امکان‌پذیر نبود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز