خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری آرژانتین:

دادستان سابق آمیا نظری مثبت به عملکرد دولت داشت

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۸۷۴

رئیس‌جمهوری آرژانتین از مواضع مطرح شده درباره پرونده آمیا انتقاد کرد و با اعلام نظر مثبت دادستان سابق این پرونده، اتهام‌ها را بخشی از فعالیت‌های گروه‌های اپوزیسیون دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از تله‌سور، «کریستینا فرناندز د کرچنر» رئیس‌جمهوری آرژانتین از مواضع مطرح شده علیه وی در رابطه با پرونده آمیا انتقاد کرد و با اعلام این‌که نظر دادستان سابق این پرونده درباره عملکرد دولت مثبت بود، گفت که تمام این ادعا‌ها در راستای فعالیت‌های گروه‌های اپوزیسیون است.

فرناندز تصریح کرد که در مدارک قضایی به جا مانده مشخص شده است که «آلبرتو نیسمان» دادستان سابق پرونده آمیا نه تنها هیچ‌گونه اتهامی علیه من یا وزیرخارجه دولت آرژانتین یا دولتمردان دیگر ارائه نکرده است بلکه نظری کاملا مخالف این قضیه داشته است.

رئیس‌جمهوری آرژانتین گفت: «نیسمان نظری کاملا مثبت نسبت به عملکرد و سیاست دولت در قبال پرونده آمیا داشته و تصمیم داشت تا با استفاده از قدرت ریاست‌جمهوری پرونده را در سطح بین‌المللی پیگیری کند.»

جسد  نیسمان ۱۹ ژانویه گذشته پس از پذیرفتن دعوت اعضای پارلمان آرژانتین برای حضور در جلسه دفاع از شواهد خود درباره این پرونده در خانه وی پیدا شد.

نیسمان از ۱۰ سال گذشته درباره حمله به یک مرکز اسرائیلی - آرژانتینی تحقیق می‌کرد، اما نتیجه تحقیقات خود را اعلام نکرده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز