خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آرژانتین:

تمام تلاش خود را برای روشن شدن حقیقت پرونده آمیا به کار می‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۸۰۱

دادستان سابق پرونده آمیا پیش‌نویسی درباره پنهان‌کاری برخی مقام‌های قضایی آماده کرده بود و تصمیم داشت تا از این اتهام‌ها در دادگاه دفاع کند.

وزیرخارجه آرژانتین در مصاحبه‌ای گفت که نه وی و نه «کریستینا فرناندز د کرچنر» رئیس‌جمهوری این کشور درباره حادثه «آمیا» چیزی برای پنهان کردن ندارند.

به گزارش ایلنا به نقل از پرنسالاتینا، «هکتور تیمرمن» وزیرخارجه آرژانتین در مصاحبه‌ای اعلام کرد که وی و رئیس‌جمهوری این کشور مطلبی برای پنهان کردن درباره حادثه آمیا ندارند و دولت تمام تلاش خود را برای روشن کردن حقیقت انجام داده است.

تیمرمن گفت: «چیزی برای پنهان کردن ندارم و هیچ‌کدام از ما – وی و رئیس‌جمهوری - کار اشتباهی انجام ندادیم. به نام قربانیان حادثه فعالیت کردیم. دولتی بودیم که بیشترین تلاش را برای روشن کردن حقیقت حادثه آمیا انجام داده است.»

وزیرخارجه آرژانتین همچنین تایید کرد که «آلبرتو نیسمان» دادستان سابق پرونده آمیا پیش‌نویسی درباره پنهان‌کاری برخی مقام‌های قضایی آماده کرده بود و تصمیم داشت تا از این اتهام‌ها در دادگاه دفاع کند.

تیمرمن افزود: «می‌دانم که نیسمان پیش‌نویسی از اتهام‌های موردنظر خود آماده کرده بود، اما این اتهام‌ها اشتباه بودند و حاضر هستم تا در دادگاه در برابر این اتهام‌ها از خود دفاع کنم. می‌توانم در صورت ارائه دادخواست دادگاه همین فردا در دادگاه حاضر شوم.»

شهروندان آرژانتین چهارشنبه گذشته راهپیمایی اعتراض در این کشور به راه انداختند و به دنبال آن، رئیس‌جمهوری این کشور اعلام کرد که این راهپیمایی ربطی به پرونده آمیا نداشته و مربوط به احزاب‌ مخالف دولت بوده است.

«خولیان دومینگز» رئیس نمایندگان پارلمان آرژانتین امروز - دوشنبه - درباره اقدام‌های احزاب مخالف دولت برای خدشه‌دار کردن وجهه رئیس‌جمهوری این کشور هشدار داد.

دومینگز همچنین از «خراردو پوئیسیتا» دادستان جدید پرونده آمیا درباره اعاده اتهام جدید علیه رئیس‌جمهوری و وزیرخارجه آرژانتین بدون ارائه شواهد و سند در برابر اعضای نمایندگان پارلمان انتقاد کرد.

پوئیسیتا پس از دریافت دعوت‌نامه اعضای پارلمان آرژانتین مبنی بر حضور در کمیسیون ویژه بررسی موارد بین‌المللی گفت که در این جلسه حاضر نمی‌شود.

نیسمان از ۱۰ سال گذشته درباره حمله به یک مرکز اسرائیلی - آرژانتینی تحقیق می‌کرد، اما نتیجه تحقیقات خود را اعلام نکرده بود.

دادگاه آرژانتین اخیرا بازجویی‌های نیسمان از «آلبرتو استیوسو» رئیس سازمان اطلاعات این کشور با نام مستعار «خایمه» را که توسط رئیس‌جمهوری آرژانتین عزل شد، از محل اعتبار ساقط اعلام کرد.

جسد نیسمان دادستان گذشته پرونده آمیا ۱۹ ژانویه گذشته پس از پذیرفتن دعوت اعضای پارلمان آرژانتین برای حضور در جلسه دفاع از شواهد خود درباره این پرونده در خانه وی با شواهدی مبنی بر اقدام به خودکشی پیدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز