خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ارتش یمن:

به تجاوز عربستان پاسخی محکم و قاطع می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۶۹۹۷۷

سرهنگ «شرف غالب لقمان» سخنگوی ارتش یمن تاکید کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تجاوز عربستان به این کشور پاسخی محکم و قاطع می‌دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، سخنگوی ارتش یمن در کنفرانسی مطبوعاتی در صنعا گفت که تجازو عربستان-آمریکا به یمن به شکل هدفمند در حال نابودی همه چیز در یمن است.

وی افزود که ارتش یمن به خوبی می‌داند که جنگ اصلی‌اش با تروریسم است که عربستان از آن حمایت می‌کند.

لقمان تصریح کرد که یمن با ملت عربستان مشکلی ندارد اما مشکلش با خاندان حاکم بر این کشور است که نسل به نسل قدرت را به ارث برده و پول ملت عربستان را برای خریدن ارتش ، سلاح و شیوخ دینی به منظور صادر کردن فتوا برای قتل مردم یمن صرف می‌کند.

وی گفت که روابط ملت‌های یمن و عربستان بر اساس احترام و کمک است.

سخنگوی ارتش یمن این پرسش را مطرح کرد که عربستان به چه حقی از مشروعیت در یمن حمایت می‌کند در حالی که خود حکومتی غیردموکراتیک است و سرنوشت مردمش را به دست گرفت و حکم‌هایی به نامش صادر می‌کند؟

وی با اشاره به پاسخ یمن به تجاوز عربستان سعودی تاکید کرد که نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی به زودی به تجاوز عربستان پاسخ می‌دهند و این عربستان و آمریکا نیستند که مشخص می‌کنند چه زمانی یمن به این تجازو پاسخ می‌دهد بلکه ارتش و کمیته‌های مردمی زمان پاسخ به تجاوز را مشخص می‌کنند.

وی پاسخ به تجاوز عربستان به یمن را قاطع و محکم دانست که روزهای آینده این مساله را ثابت می‌کند.

سرهنگ لقمان تصریح کرد که هیچ کشوری نمی‌تواند یمن را به اشغال خود درآورد و سرنوشت این کشور با به دست گیرد.

وی کشته شدگان و زخمی‌های تجازو هوایی عربستان-آمریکا به یمن را هزاران نفر اعلام کرد و این تجاوز را جنایت جنگی دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز