خبرگزاری کار ایران

بان کی مون خواستار توقف فوری عملیات نظامی در یمن شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۹۹۰۴

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل خواستار توقف فوری و سریع عملیات نظامی و درگیری‌ها در یمن و از سر گیری مذاکرات در این کشور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی،‌بان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی» نخست وزیر و وزیر کشور قطر در دوحه گفت که در عملیات نظامی عربستان و متحدانش در یمن تا کنون ۶۰۰ نفر کشته و ۶هزار نفر دیگر زخمی شدند.

دبیر کل سازمان ملل در این کنفرانس مطبوعاتی ابراز امیدواری کرد که عملیات نظامی و درگیری‌ها در یمن در سریع‌ترین زمان ممکن متوقف شده و فرایند صلح و مذاکرات در این کشور از سر گرفته شود.

بان کی مون نسبت به کشتار غیرنظامیان و نابودی زیرساخت‌ها در یمن در جریان حمله نظامی عربستان و متحدانش به این کشور ابراز نگرانی کرد.

وی تصریح کرد که بحران داخلی یمن نباید شدت پیدا کند و نباید تبدیل به بحران منطقه‌ای شود.

بان تاکید کرد: ما نیاز به فروکش کردن بحران و بازگشت به میز مذاکرات هستیم.

دبیر کل سازمان ملل در ادامه گفت مذاکراتی که در یمن با نظارت سازمان ملل برگزار می‌شد بهترین فرصت برای این است که این بحران گسترش پیدا نکند.

وی خواستار تمرکز بر اقدامات «جمال بن عمر» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن برای حل بحران این کشور شد.

در همین حال، شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد که ارتش یمن یک ناو خارجی که تلاش کرد وارد آب‌های منطقه‌ای یمن در سواحل استان«ابین» شود را مجبور به عقب نشینی کرد.

از طرفی دیگر، «احمد العسیری» سخنگوی ائتلاف کشورهای حمله کننده به یمن به رهبری عربستان گفت که عربستان در مرزهای خود با یمن بالگردهای نظامی مستقر کرده است.

این در حالی است که روز گذشته یک قبیله یمنی با حمله به یک مرکز نظامی عربستان ده‌ها نظامی عربستانی را کشت و مقادیر زیادی تسلیحات و تجهیزات نظامی را به غنیمت گرفت.

در تحولی دیگر، برخی منابع دولتی یمنی اعلام کردند که «خالد بحاح» نخست وزیر مستعفی یمن امروز با حفظ سمت به عنوان معاون «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی در ریاض سوگند یاد می‌کند.

هادی روز گذشته در  محل اقامت خود پایتخت عربستان طی دستوری بحاح را با حفظ سمت به عنوان معاون خود تعیین کرد.

روسیه نیز اعلام کرد که دبیر کل شورای امنیت ملی روسیه پیشنهاد داده است که مذاکرات میان گروه‌های یمنی در مسکو و با نظارت سازمان ملل برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز