خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری سابق مالدیو به ۱۳ سال زندان محکوم شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۱۵۰

رئیس‌جمهوری سابق مالدیو توسط دادگاه این کشور به اتهام صدور فرمان اقدام تروریستی به ۱۳ سال زندان محکوم شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «محمد نشید» رئیس‌جمهوری سابق والدیو توسط قضات این کشور به اتهام صدور حکم دستگیری و ربودن یک قاضی در دوران ریاست‌جمهوری خود به ۱۳ سال زندان محکوم شد.

 «عبدالله دیدی» قاضی دادگاه مالدیو در «ماله» پایتخت این کشور گفت که شواهد بازرسان جای هیچ‌گونه شک و تردیدی باقی نمی‌گذارد که نشید دستور دستگیری و ربودن قاضی جزیره «جیریفوشی» را صادر کرده است.

نام سه قاضی فرعی تایید حکم زندان نشید منتشر نشد و «عبدالله یامین» به عنوان قاضی اصلی دادگاه، با رد برخی ادعاها مبنی بر سیاسی بودن حکم نشید، این حکم را تایید کرد.

نشید در سال ۲۰۰۸ میلادی در یک انتخابات دموکراتیک پیروز شد و به این ترتیب به ۳۰ سال حکومت دیکتاتوری «مامون عبدالقیوم» برادر ناتنی یامین پایان داد.

وی پس از سه سال ریاست‌جمهوری پر تنش برکنار شد و در یک انتخابات بحث برانگیز شکست خورد و ماه گذشته میلادی نیز ادعای ربودن قاضی این کشور و دخالت در اقدام‌های تروریستی درباره نشید مطرح شد.

ادعاها علیه نشید در ماه گذشته میلادی باعث تظاهرات در مالدیو و درگیری میان هواداران وی و نیروهای امنیتی این کشور شد.

برخی کشور‌ها از جمله هند و آمریکا نسبت به روند قضایی نشید ابراز نگرانی کردند.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که حکم علیه نشید با اهداف سیاسی صادر شده و اجرای آن مشکل دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز