خبرگزاری کار ایران

بخشایشی اردستانی در گفت‌وگو با ایلنا:

بیداری اسلامی در منطقه در نتیجه انقلاب ایران شکل گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۷۷۲

در بحثسیاست خارجی، جمهوری اسلامی ایران بر سه محور تسلط کامل دارد و به نوعی اهداف خود را بر اساس این سه محور پیش می‌برد. اول محور مقاومت، دوم حضور در آب‌های آزاد و بین‌المللی و سوم بیداری اسلامی که جهانیان با قدرت ایران در این سه محور به خوبی آشنایی دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران فقط یک انقلاب سیاسی نیست و به عبارت بهتر یک انقلاب سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است و حتی در زمینه سیاست خارجی یک موقعیت‌یابی و یک وضعیت خوب را برای ایران به ارمغان آورد.

احمد بخشایشی اردستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا و با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی در منطقه و جهان گفت: در منطقه دو جبهه در حال فعالیت هستند. جبهه اول که جبهه مقاومت نام دارد و رهبرش ایران است که کشورهایی مانند عراق، سوریه، یمن با ایران هم‌گام هستند و جبهه دوم که جبهه سازش نام دارد، رهبری‌اش توسط آمریکا صورت می‌گیرد و کشورهایی مانند: عربستان، قطر و امارات در این جبهه فعال هستند که این دو جبهه به نوعی در مقابل هم قرار دارند و تنها ماهیت گفتاری دارند و بر پایه نفی یکدیگر استوار هستند اما ایران در مقابل تمامی آن حرف زدن‌ها، قدرت عمل کردن دارد که این یکی از دستاوردهای انقلاب است.

وی افزود: انقلاب‌های حداکثری مانند انقلاب اسلامی ایران و انقلاب فرانسه هر کدام دستاوردهایی را به ثمر رساندند. در ایران اسلام با انقلاب وارد کشور شد و انقلاب فرانسه هم آزادی و جمهوریت را به ارمغان آورد و بعد از آن امروزه می‌توانیم بگوییم که بیداری اسلامی که در منطقه به وجود آمد، بر اساس تاثیر انقلاب اسلامی در منطقه شکل گرفت. در یمن انصارالله با هدایت جمهوری اسلامی ایران به سمتی رفت که امروز پیشرفت‌ها رفته رفته به ثمر می‌رسد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به تحولات مصر، گفت: زمانی که محمد مرسی به حکومت رسید، به طرف جبهه مقاومت متمایل نشد و به سمت غربی‌ها رفت و نهایتاً در زندان به سر می‌برد و یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد بین‌المللی این بود که قبح آمریکا در این بین شکسته شد به گونه‌ای که وزیر خارجه آمریکا از این کشور به آن کشور می‌رود تا با ما بر سر موضوع هسته‌ای و منطقه‌ای به توافق برسد.

وی در بیان یکی دیگر از مولفه های نفوذ انقلاب در سطح بین المللی تاکید کرد: هم اکنون در عرصه بین‌المللی حرفی برای گفتن داریم مثلاً در مبحثدریای عرب و یا باب المندب جایی که محیط برای عبور و مرور کشتی‌ها نا امن بود، حضور پیدا کردیم و محیط را امن و ایمن کرده‌ایم و این خود یک نوع حضور به نمایندگی از انقلاب اسلامی در آن موقعیت جغرفیایی است.

بخشایشی اردستانی در پایان به سه محور اصلی که به نوعی معرف جمهوری اسلامی ایران در نظام بین‌الملل است، اشاره کرد و گفت: در بحثسیاست خارجی، جمهوری اسلامی ایران بر سه محور تسلط کامل دارد و به نوعی اهداف خود را بر اساس این سه محور پیش می‌برد. اول محور مقاومت، دوم حضور در آب‌های آزاد و بین‌المللی و سوم بیداری اسلامی که جهانیان با قدرت ایران در این سه محور به خوبی آشنایی دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز