خبرگزاری کار ایران

اسلام‌شناس آمریکایی در گفت‌وگو با ایلنا:

گروگان‌گیری داعش نمایشی برای اسیر کردن افکار عمومی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۶۹۶

داعش توسط سازمان‌های جاسوسی غرب و اسرائیلی ایجاد شده است تا برای گسترش حاکمیت صهیونیسم در منطقه به کار گرفته شوند. برای این منظور، از یک طرف این ادعای کذب مطرح می‌شود که مسلمانان به دنبال خشونت هستند و از طرف دیگر شیعه و سنی را برای برانداختن شالوده اسلام به جان یکدیگر می‌اندازند.

«کوین برت» پروفسور اسلام‌شناسی و عرب‌شناسی و یکی از منتقدان مطرح در زمینه جنگ و مساله تروریسم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گروگان‌گیری‌های داعش را ابزاری برای جبران نقاط ضعف این گروه دانست.

برت در گفت‌وگو با ایلنا تاکید کرد که مساله گروگان‌گیری توسط گروه تروریستی داعش نمونه بارزی از «نمایش‌های واقعی» برای اسیر کردن افکار عمومی و هیپنوتیزم کردن شهروندان عادی برای نگه داشتن آن‌ها در حالت بی‌خبری است.

وی معتقد است که داعش توسط سازمان‌های جاسوسی غرب و اسرائیلی ایجاد شده است تا برای گسترش حاکمیت صهیونیسم در منطقه به کار گرفته شوند. برای این منظور، از یک طرف این ادعای کذب مطرح می‌شود که مسلمانان به دنبال خشونت هستند و از طرف دیگر شیعه و سنی را برای برانداختن شالوده اسلام به جان یکدیگر می‌اندازند. هر فردی که نسبت به این موضوع شک دارد، می‌تواند با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت عکس‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل و «جان مک‌کین» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی را در کنار شبه‌نظامیان داعش به وضوح بیابد.

برت افزود که برخی نیز بر این باورند که ویدئوهای منتشر شده از اعدام گروگان‌های داعش در واقع در «هالیوود» ساخته شده‌اند و «ابوبکر البغدادی» رهبر داعش یکی از اعضای سازمان جاسوسی آمریکا است که به خاطر نقش وی به عنوان زندانی آمریکایی به مدت پنج سال در کمپ «بوکا» توانسته است از مقام‌های آمریکایی این پست را دریافت کند.

این اسلام‌شناس آمریکایی در ادامه تاکید کرد که استفاده از افراد بی‌گناه به عنوان ابزار چانه‌زنی و در نهایت کشتار آنها، به هر شکل محکوم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز