خبرگزاری کار ایران

انتخاب اعضای دادگاه متهم بمب‌گذاری ماراتن بوستون

کد خبر : ۲۳۹۲۹۹

اعضای هیات منصفه و دادگاه محاکمه مظنون اصلی بمب‌گذاری‌های آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی در جریان ماراتن شهر بوستون انتخاب می‌شوند.

اعضای هیات منصفه دادگاه مظنون بمب‌گذاری‌های ماراتن شهر «بوستون» در ایالت «ماساچوست» آمریکا امروز - دوشنبه - انتخاب می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، اعضای هیات منصفه و دادگاه محاکمه «جوهر سارناییف» مظنون اصلی بمب‌گذاری‌های آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی در جریان ماراتن شهر بوستون امروز انتخاب می‌شوند.

مظنون بمب‌گذاری ماراتن بوستون ادعای بی‌گناهی کرده است، اما در صورت متهم شناخته شدن توسط هیات‌ منصفه محکوم به مرگ می‌شود.

برخی مقام‌های قضایی اعلام کردند که روند دادگاهی سارنایف ممکن است به دلیل پوشش خبری بالا، تا هفته‌ها طول بکشد.

سارناییف متهم است که در جریان ماراتن سال ۲۰۱۳ در بوستون با حمل کردن دو بمب و قرار دادن آن‌ها در نزدیکی خط پایان، در انجام یک عملیات تروریستی همکاری داشته است.

سه نفر در بمب‌گذاری ماراتن بوستون کشته و صد‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

«تیمورلنگ سارناییف» برادر بزرگ‌تر وی در یک درگیری با ماموران امنیتی که چهار روز پس از بمب‌گذاری ماراتن رخ داد، کشته شد.

بنا بر این گزارش، متهم بمب‌گذاری‌ ماراتن بوستون در نخستین دادگاه خود که ۱۷ ماه قبل برگزار شد و آن‌ زمان ۱۹ سال داشت، با لهجه خاصی صحبت کرد که دوستان وی تا به حال از وی نشنیده بودند و از آن زمان تا کنون در یک سلول انفرادی در حدود ۶۰ کیلومتر دور‌تر از شهر بوستون زندانی بوده است و در طول ۱۷ ماه اخیر تنها برخی از دوستان بسیار نزدیک و همین‌طور دو خواهر بزرگ‌تر وی اجازه ملاقات پیدا کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز