خبرگزاری کار ایران

اختلال گسترده در شبکه اینترنت کره‌شمالی

کد خبر : ۲۳۵۳۵۴

این اختلال چند روز پس از آن پیش می‌آید که آمریکا پیونگ‌یانگ را متهم کرد که مسئول حملات سایبری به شرکت «سونی پیکچرز» است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که خدمات اینترنتی در کره شمالی به طور گسترده قطع شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، این اختلال چند روز پس از آن پیش می‌آید که آمریکا پیونگ‌یانگ را متهم کرد که مسئول حملات سایبری به شرکت «سونی پیکچرز» است.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا قول واکنشی «متناسب» با آن حمله را داده بود، هرچند مقام های آمریکایی از اظهار نظر درباره دخالت احتمالی آمریکا در قطع اینترنت در کره‌شمالی خودداری کرده‌اند.

«ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این‌باره گفت که واشنگتن به طور علنی درباره جزئیات واکنش خود اظهار نظر نخواهد کرد، هرچند گفت که «بخش‌هایی از این واکنش ممکن است عیان و بخش‌هایی غیرعیان باشد.»

«سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل هم گفت: ‌ «این دقیقا همان نوع رفتاری است که ما از رژیمی انتظار داریم که تهدید کرده بود دست به ' تدابیر متقابل بی رحمانه ' علیه آمریکا به خاطر یک کمدی هالیوودی خواهد زد، رژیمی که کوچک‌ترین عذاب وجدانی از آزار شهروندان خود ندارد.»

تحلیلگران گفتند که مشکلات فنی یا یک حمله سایبری می‌تواند عامل قطع اینترنت در کره‌شمالی باشد.

«داگ مادوری» تحلیلگر در شرکت تحقیقات «دین» Dyn گفت که در ۲۴ ساعت گذشته تماس کره‌شمالی با جهان خارج به تدریج تحلیل می‌رفت تا جایی که اکنون کاملا قطع شده است.

شبکه «آربور» که خدمات فنی اینترنت عرضه می‌کند، اعلام کرد که از روز شنبه متوجه حملات موسوم به «رد خدمات» علیه ساختار کره‌شمالی شده است.

فقط بخش کوچکی از جمعیت کره شمالی، یکی از پنهان کارترین و فقرزده ترین کشورهای جهان، به اینترنت دسترسی دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز