خبرگزاری کار ایران

داعش ۴۵ میلیون دلار از گروگانگیری درآمد کسب کرده است

کد خبر : ۲۲۷۶۰۱

گروه تروریستی داعش طی سال گذشته بین ۳۵ تا ۴۵ میلیون دلار از بابت گروگانگیری درآمد کسب کرده است.

درآمد گروه تروریستی داعش از گروگانگیری طی سال گذشته ۴۵ میلیون دلار بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، «یوتسنا لالیی» یکی از کارشناسان سازمان ملل طی نشست کمیته مبارزه با تروریسم شورای امنیت گفت که گروه تروریستی داعش طی سال گذشته بین ۳۵ تا ۴۵ میلیون دلار از بابت گروگانگیری درآمد کسب کرده است.

در این نشست که درباره عملیات گروگانگیری تروریستی که به منظور دستیابی به فدیه مالی برگزار شد، لالیی افزود که گروه‌های تروریستی بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ نزدیک به ۱۲۰ میلیون دلار از بابت گروگانگیری فدیه گرفتند.

وی تصریح کرد که القاعده و گروه‌هایی که از آن منشعب شدند طی سال‌های اخیر عملیات گروگانگیری را به عنوان شیوه‌ای برای کسب درآمد استفاده کرده‌اند.

لالیی در ادامه گفت که القاعده در شبه جزیره عرب که در یمن فعالیت می‌کند بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ نزدیک به ۲۰ میلیون دلار بابت گروگانگیری درآمد به دست آورده و القاعده در شمال آفریقا نیز ۷۵ میلیون دلار کسب کرده است.

وی تصریح کرد که گروه‌های «بوکوحرام» در نیجریه و «الشباب» در سومالی نیز میلیون‌ها دلار طی سال‌های گذشته بابت گروگانگیری درآمد کسب کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز