خبرگزاری کار ایران

حیدر العبادی مشارکت نیروهای آمریکایی در جنگ با داعش را نپذیرفت

کد خبر : ۲۲۴۱۶۱

عراق در سایه پیشروی نیروهای ارتش و نیروهای مردمی و عشیره‌ای نیازی به نیروی زمینی خارجی ندارد ولی نیاز به تسریع در تسلیح ارتش این کشور توسط آمریکا بر اساس قراردادهایی دارد که با‌ واشنگتن امضا کرده است.

نخست‌وزیر عراق پیشنهاد واشنگتن برای مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات نظامی علیه داعش در این کشور را نپذیرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک منبع نزدیک به «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق گفت که ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سفر به بغداد به العبادی پیشنهاد مشارکت نیروهای نظامی آمریکایی در عملیات نظامی علیه داعش را داد که به زودی در استان «نینوا» و نوار مرزی با سوریه آغاز می‌شود.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، تاکید کرد که العبادی این پیشنهاد را نپذیرفت و به دمپسی اطلاع داد که عراق در سایه پیشروی نیروهای ارتش و نیروهای مردمی و عشیره‌ای نیازی به نیروی زمینی خارجی ندارد.

وی تصریح کرد که نخست‌وزیر عراق در دیدار با دمپسی تاکید کرد که عراق نیاز به تسریع در تسلیح ارتش این کشور توسط آمریکا بر اساس قراردادهایی دارد که با‌ آمریکا امضا کرده است.

این منبع در ادامه گفت که العبادی به رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اطلاع داد که عراق همچنین نیاز به تسریع تجهیز ارتش این کشور به هواپیما و حمایت هوایی غربی همزمان با پیشروی نیروهای نظامی‌ خود در جنگ با عناصر داعش دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز