خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر هند در مجمع عمومی سازمان ملل:

خواستار ادامه گفت‌وگوهای دوجانبه با پاکستان هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۸۲۰

نخست‌وزیر هند در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از تمایل دولت این کشور برای ادامه گفت‌و‌گو‌های دوجانبه با پاکستان خبر داد.

نخست‌وزیر هند در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد که دهلی‌نو خواستار ادامه گفت‌و‌گو‌های دوجانبه با پاکستان است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از سخنان نخست‌وزیر پاکستان درباره سرد شدن روابط اسلام‌آباد با کشمیر گلایه کرد و گفت که هند خواستار ادامه گفت‌و‌گوهای دوجانبه با پاکستان فارغ از مساله تروریسم است.

نخست‌وزیر هند در ادامه گفت: «نمی‌دانم تلاش‌های ما تا چه حد جدی خواهد بود اما عده‌ای نسبت به مصمم بودن ما تردید دارند.»

مودی در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از زمان پیروزی در انتخابات سراسری، با اشاره به سنت‌های هندویی گفت که می‌توانیم با استفاده از «یوگا»، آب‌ و‌ هوا را تغییر دهیم و به همین دلیل نیاز است که یک روز در سال را به عنوان «روز یوگا» نام‌گذاری کنیم.

مقام‌های هند، پاکستان را متهم می‌کنند که به شبه‌نظامیان جدایی‌طلب اجازه عبور از بخش‌های کنترل‌شده هم‌مرز با کشمیر را می‌دهند تا به نیروهای هندی حمله کنند.

مقام‌های پاکستان با رد این اتهام، تاکید می‌کنند که هند حقوق ساکنان کشمیر را ‌که بیشتر آنها را مسلمانان تشکیل می‌دهند، ‌زیر پا می‌گذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز