خبرگزاری کار ایران

دخالت پلیس ایالتی برای سرکوب تظاهرات‌ها در میسوری آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۳۲۹

اوباما همزمان با دعوت از مردم فرگوسن برای حفظ آرامش، تاکید کرد هیچ عذر و بهانه‌ای برای شورش، غارت و درگیری در برابر ماموران پلیس پذیرفتنی نیست.

فرماندار میسوری در آمریکا اعلام کرده مسئولیت امنیت شهر فرگوسن بر عهده پلیس ایالتی قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، شهر «فرگوسن» در ایالت میسوری آمریکا چند شب گذشته صحنه اعتراضات خشن نسبت به قتل یک پسر نوجوان سیاهپوست به دست پلیس محلی بوده است.

«جی نیکسون» فرماندار میسوری، روز پنجشنبه این تصمیم را پس از آن اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری از نیروهای پلیس خواسته بود برای کنترل اعتراضات در شهر فرگوسن خشن عمل نکنند.

اوباما که پیش‌تر از خبر این واقعه ابراز تاسف کرده و با خانواده مقتول همدردی کرده بود گفت: «ما باید اطمینان مردم در این منطقه را دوباره بدست آوریم.»

او همزمان با دعوت از مردم فرگوسن برای حفظ آرامش، تاکید کرد هیچ عذر و بهانه‌ای برای شورش، غارت و درگیری در برابر ماموران پلیس پذیرفتنی نیست.

در چهار شب گذشته، شهر فرگوسن بارها شاهد درگیری میان معترضان خشمگین و نیروهای پلیس بوده است.

تظاهرکنندگان به کشته شدن نوجوان سیاهپوست ۱۸ ساله، مایک براون، معترض‌اند که روز شنبه، با شلیک یک مامور پلیس سفیدپوست و در حالی که اسلحه‌ای به همراه نداشت کشته شد.

جزئیات مرگ مایکل براون که به تازگی از دبیرستان فارغ التحصیل شده بود، محل مناقشه میان پلیس و معترضان است.

در حالی که شاهدان عینی می‌گویند مامور پلیس(که نامش هنوز فاش نشده) مایکل براون را در حالی که او حتی دست‌هایش را بالا برده بوده هدف قرار داده اما پلیس فرگوسن می‌گوید میان این نوجوان و افسر پلیس درگیری فیزیکی پیش آمده و مامور پلیس از ناحیه صورت زخمی شده است.

بنا به اطلاعاتی که پلیس فرگوسن منتشر کرده است، روز شنبه یک افسر پلیس که در حال گشت‌زنی بوده، به مایکل براون و دوستش دستور ایست می‌دهد و پس از آن درگیری بعدی میان این دو نوجوان و مامور پلیس سبب می‌شود که آنها درون خودروی پلیس بروند و آنجا شلیک انجام شده است.

۶۷ درصد از ساکنان فرگوسن سیاهپوست‌اند اما نسبت آنها در سطوح مدیریتی و امنیتی شهر ناچیز است

همزمان پلیس فرگوسن اعلام کرده برای روشن شدن چگونگی ماجرا با پلیس ایالتی، دادگستری و پلیس فدرال آمریکا همکاری خواهد کرد.

امروز همچنین اعلام شد به احترام مایکل براون در ساعت ۷ عصر در تمامی نقاط آمریکا یک دقیقه سکوت برقرار خواهد شد.

فرگوسن از شهرهای کوچک در حومه سنت لوئیس، از شهرهای بزرگ ایالت میسوری است.

براساس این گزارش، ۶۷ درصد از ساکنان این شهر سیاهپوست‌اند اما نسبت آنها در سطوح مدیریتی و امنیتی شهر ناچیز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز