خبرگزاری کار ایران

درگیری و مشاجره در پارلمان اوکراین

کد خبر : ۱۸۸۹۵۷

هر چند فرمان رئیس‌جمهوری اوکراین مبنی بر فراخواندن گروهی از افراد به خدمت سربازی به تایید پارلمان رسید، اما یکی از نمایندگان از حزب مناطق، مقام‌های کی‌یف را به عدم برقراری آتش‌بس با جدایی‌طلبان و جنگ علیه مردم اوکراین متهم کرد.

فرمان رئیس‌جمهوری اوکراین در فراخواندن گروهی از افراد به خدمت سربازی باعثمشاجره در پارلمان این کشور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، هرچند این فرمان به تایید پارلمان رسید اما یکی از نمایندگان از حزب مناطق، مقام‌های کی‌یف را به عدم برقراری آتش‌بس با جدایی‌طلبان و جنگ علیه مردم اوکراین متهم کرد.

با این وجود روز گذشته - سه‌شنبه - درگیری در اطراف دو شهر «سورودونتسک» و «لیسیچانسک» واقع در نزدیکی «لوهانسک» شدید‌تر بود.

ارتش اوکراین اعلام کرده است که شهر سورودونتسک و چند شهر دیگر را از کنترل جدایی‌طلبان خارج کرده است.

در حالی که توجه جهانیان به حادثه سرنگون شدن هواپیمای مالزیایی در شرق اوکراین متمرکز شده است، درگیری در دونتسک، مرکز جمهوری خودخوانده جدایی‌طلبان نیز همچنان ادامه دارد.

ارتش اوکراین به دلیل نگرانی از تلفات جانی و کشته شدن غیرنظامیان، اجازه حملات هوایی و توپخانه‌ای را ندارد. همین امر اگرچه باعثکندی در عملیات نیروهای ارتش اوکراین شده اما مانع پیشروی آن‌ها علیه مواضع جدایی‌طلبان هوادار روسیه نشده است.

مقام‌های کی‌یف اعلام کرده‌اند که روسیه حدود ۴۱ هزار نیرو را در مرز این کشور با اوکراین مستقر کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز