خبرگزاری کار ایران

«استفان دی مستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۹۶۰

دبیر کل سازمان ملل دی مستورا فرستاده ویژه سابق سازمان ملل در افغانستان و عراق را به عنوان جانشین «اخضر ابراهیمی» فرستاده سابق سازمان ملل در امور سوریه منصوب کرد.

دبیر کل سازمان ملل «استفان دی مستورا» را به عنوان فرستاده ویژه این سازمان در امور سوریه تعیین کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل دی مستورا فرستاده ویژه سابق سازمان ملل در افغانستان و عراق را به عنوان جانشین «اخضر ابراهیمی» فرستاده سابق سازمان ملل در امور سوریه منصوب کرد.

بان پس از انتخاب دی مستورا در کنفرانسی خبری گفت که تصمیم تعیین دی مستورا به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه را پس از رایزنی‌های گسترده به ویژه رایزنی با مسئولان سوریه اتخاذ کرده است.

وی افزود که فرستاده ویژه جدید سازمان در امور سوریه در راستای پایان دادن به بحران در سوریه و تشویق راه حل مسالمت آمیز در این کشور فعالیت می‌کند.

اخضر ابراهیمی نیز از شورای امنیت و طرف‌های سوری خواست از مستورا جهت موفقیت در ماموریتش حمایت کنند.

در همین حال، دبیر کل سازمان ملل «رمزی عزالدین» دیپلمات مصری در اتحادیه عرب را نیز به عنوان معاون مستورا انتخاب کرد.

بنا بر این گزارش، مستورا که ملیت ایتالیایی و سوئدی دارد، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه نیست و فقط فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز