خبرگزاری کار ایران

به اتهام فساد مالی؛

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به تحمل ۶ سال زندان محکوم شد

کد خبر : ۱۶۷۶۷۴

دادگاه همچنین برای اولمرت جریمه نقدی معادل ۲۸۹ هزار دلار در نظر گرفته و قرار است دوران محکومیت وی از اول ماه سپتامبر آغاز شود.

دادگاه مرکزی تل آویو امروز - سه‌شنبه - با تشکیل جلسه‌ای، «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی را به شش سال زندان محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز٬ دادگاه همچنین برای اولمرت جریمه نقدی معادل ۲۸۹ هزار دلار در نظر گرفته و قرار است دوران محکومیت وی از اول ماه سپتامبر آغاز شود.

نخست‌وزیر سابق اسرائیل، پیش از این به اتهام فساد مالی و دریافت رشوه مجرم شناخته شده و دادستان برای وی هفت سال زندان درنظر گرفته بود.

ایهود اولمرت در سال ۲۰۰۸ میلادی و در سن ۶۴ سالگی پس از اعلام اتهاماتی مبنی بر فساد مالی علیه وی از سمت خود استعفا داد.

معاون دادستان نیز پس از برپایی دادگاه گفت: «دادگاه امروز موضع نهایی خود را اتخاذ کرد. در هر صورت رشوه دریافت شده و این فساد مالی است. با توجه به محکومیت به فساد مالی سرنوشت آنها مشخص است و با مجازات زندان برای طولانی‌مدت مواجه خواهند بود.»

براساس حکم دادگاه، اولمرت در سال ۲۰۰۳ میلادی و در زمان تصدی سمت شهرداری از سازندگان یک مجتمع عظیم مسکونی، معادل ۱۴۴ هزار دلار رشوه دریافت کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز