خبرگزاری کار ایران

حزب حاکم مجارستان در انتخابات پارلمانی پیروز شد

کد خبر : ۱۵۷۴۸۰

به گفته نخست‌وزیر مجارستان، شهروندان این کشور با این انتخاب خود به خروج از اتحادیه اروپا «نه» گفتند و باقی ماندن مجارستان در اتحادیه اروپا را در پرتو دارا بودن یک دولت قوی، تقویت کردند.

حزب محافظه‌کار «فیدز» به رهبری «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان در انتخابات پارلمانی این کشور به پیروزی بزرگی رسید و به این ترتیب نخست‌وزیر فعلی حداقل برای چهار سال آینده در سمت خود ابقا خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، ویکتور اوربان که در میان هواداران خود در جشن پیروزی حزب شرکت کرده بود، در بخشی از سخنان خود گفت: «یک چیز قطعی است، فیدز و دموکرات مسیحی‌ها یک رکورد اروپایی ثبت کردند. ما در میان احزاب اروپایی بیشترین میزان حمایت را داشتیم و این در سطح اروپا یک رکورد محسوب می‌شود. شهروندان مجارستان با این انتخاب خود به خروج از اتحادیه اروپا «نه» گفتند و باقی ماندن مجارستان در اتحادیه اروپا را در پرتو دارا بودن یک دولت قوی، تقویت کردند.»

حزب فیدز با اختلاف فاحش نسبت به احزاب رقیب، حائز اکثریت کرسی‌های پارلمانی این کشور شد. ائتلاف چپ‌ها، حزب راست افراطی «یوبیک» و حزب سبز هم به ترتیب حائز مقام‌های بعدی و متناسب با آرای کسب شده، در پارلمان صاحب نمایندگانی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز