خبرگزاری کار ایران

حامد کرزی:

نامزدهای انتخابات به رای مردم احترام می‌گذارند

کد خبر : ۱۵۶۶۶۹

مشارکت وسیع مردم در انتخابات، بزرگ‌ترین ضامن تداوم نظام افغانستان و پاسخی قوی به آنهایی است که فکر می‌کنند با تخریب و خشونت می‌توانند در اراده مردم خلل وارد کنند.

«حامد کرزی» رئیس‌جمهوری افغانستان گفته است که اطمینان دارد نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به رای مردم و «نتایج مشروع» انتخابات، احترام خواهند گذاشت.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ کرزی در پیامی که امروز – پنجشنبه - به مناسب پایان دوره مبارزات انتخاباتی در افغانستان منتشر شد، گفت که نامزدها در طول این مبارزات نشان دادند که برای آنها «منافع علیای کشور، وحدت ملی، استقلال و قانون اساسی» بالاترین ارزش به حساب می‌آید.

دوره دو ماهه کارزارهای انتخاباتی در افغانستان روز گذشته و ۴۸ ساعت پیش از آغاز رای‌گیری در این کشور به پایان رسید.

رئیس‌جمهوری افغانستان «حضور گسترده» مردم این کشور در گردهمایی‌های انتخاباتی را نشانه درایت سیاسی آنها دانست و از آنها خواست که پای صندوق‌های رای بروند.

کرزی گفت: «مشارکت وسیع مردم در انتخابات، بزرگ‌ترین ضامن تداوم نظام افغانستان و پاسخی قوی به آنهایی است که فکر می‌کنند با تخریب و خشونت می‌توانند در اراده مردم خلل وارد کنند.»

رئیس‌جمهوری افغانستان با اشاره به حضور مردم این کشور در مراکز ثبت نام رای‌دهندگان در هفته‌های اخیر تاکید کرد که هر اندازه «دشمنان امنیت» افغانستان و «استخبارات خارجی» دست به «تهدید و تخریب» بزنند، به همان اندازه اراده مردم این کشور برای شرکت در انتخابات بیشتر می‌شود.

گزارش‌های منتشر شده در چند روز اخیر حاکی از حضور گسترده و انتظار طولانی مردم برای گرفتن کارت رای‌دهی در مراکز ثبت نام رای‌دهندگان در چند ولایت افغانستان بود.

کرزی در این پیام به مسئولان حکومتی و نهادهای امنیتی دستور داد تا از دخالت در روند انتخابات و استفاده از امکانات و منابع دولتی به سود یا به زیان نامزدها خودداری کنند.

وی گفت که امیدوار است کمیسیون‌های انتخابات و رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی نیز در جریان برگزاری انتخابات و شمارش آرا، استقلال و بی‌طرفی کامل خود را حفظ کنند.

کرزی از ناظران بین‌المللی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هم خواست تا «بی‌طرف و امانت‌دار» باشند و به قانون این کشور احترام بگذارند.

در دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که در سال ۲۰۰۹ میلادی برگزار شد، حضور «خارجی‌ها» در نهادهای برگزار کننده و ناظر انتخابات و نقش آنها در این روند، بحث‌هایی را برانگیخت و حامد کرزی آنها را به دخالت در انتخابات متهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز