خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۳۱۵

افزایش شمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به رفح، درخواست ۷۰ سازمان حقوقی برای به اعلام رسمی قحطی در غزه و تأکید وزیر خارجه عربستان برای به رسمیت شناختن کشور فلسطینی توسط اسرائیل از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به‌گزارش ایلنا،‌ ژاپن امروز -دوشنبه- اعلام کرد که کره‌شمالی تصمیم دارد طی روزهای آینده یک ماهواره را به فضا پرتاب کند.

- وزیر خارجه عربستان سعودی، پس از دیدار با همتایان عرب و اروپایی در بروکسل، گفت که اسرائیل باید درک کند که امنیتی که به دنبال آن است از مسیر راه حل دو کشوری حاصل می‌شود.

- شمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به رفح به ۳۵ نفر رسید.

- مقام‌های فرودگاه دوبلین اعلام کردند که بر اثر شرایط نامساعد جوی هنگام فرود یک هواپیمای خطوط هوایی قطر که  از دوحه به دوبلین در حال پرواز بود، ۱۲ نفر مجروح شدند.

-‌ ۷۰ سازمان حقوقی با صدور بیانیه‌ای مشترک از تمامی مراجع رسمی ذیربط و سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل خواستند که با توجه به سرعت شیوع گرسنگی و میانگین‌های سوء تغذیه شدید و نیز گسترش محدوده بروز این وضعیت در میان تمامی اقشار و به ویژه کودکان، به صورت رسمی وقوع قحطی در نوار غزه را اعلام کنند.

-‌ نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از اقدام اسپانیا، ایرلند و نروژ برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی تقدیر کرده و ابراز امیدواری کرد که این امر مشوق سایر کشورها برای برداشتن گامی مشابه باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز