خبرگزاری کار ایران

استقبال دبیر کل اتحادیه عرب از رای مجمع عمومی سازمان ملل به عضویت کامل فلسطین

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۵۱۴

دبیر کل اتحادبه عرب از رای مجمع عمومی سازمان ملل برای عمضویت کامل فلسطین در این سازمان استقبال کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب امروز –شنبه- از تصویب قطعنامه مجمع عمومی درباره تجدید نظر شورای امنیت برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل استقبال کرد. 

ابوالغیط گفت: «رای گسترده به نفع قطعنامه به وضوح نشان‌دهنده قطب‌نمای اراده جهانی و گرابش افکار عمومی بین‌المللی است و صدای برآمده از مجمع عمومی چنان واضح و رسا بود که هیچ یک از طرفین نمی تواند آن را نادیده بگیرد».

وی تاکید کرد: «کشورهایی که به راه‌حل دو کشوری متقاعد شده‌اند باید گام‌ها برای تبدیل این دیدگاه به واقعیت را تسریع بخشند و به رسمیت شناختن دولت فلسطین و تحقق عضویت کامل آن در سازمان ملل، نشان‌دهنده گام‌های مهم در این مسیر است». 

ابوالغیط تاکید کرد: «واکنش متکبرانه نمایندگان اسرائیل به این صدای فراگیر مجمع عمومی بیانگر موضع واقعی اشغالگران در قبال قواعد نظام بین‌الملل، سازمان ملل و هنجارها و قوانین آن است».

وی بر اهمیت تداوم فشارهای دیپلماتیک برای درتنگنا قرار دادن طرف هایی که همچنان پوشش سیاسی برای اسرائیل در سازمان ملل به ویژه در شورای امنیت  فراهم می کنند، تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز