خبرگزاری کار ایران

اختلاف‌نظر میان رهبران اروپایی در خصوص تحریم سپاه پاسداران

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۴۸۶

گزارش‌ها حاکی از اختلاف‌نظر میان رهبران کشورهای اروپایی در خصوص تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل است.

به گزارش ایلنا به نقل از نشنال نیوز، گزارش‌ها حاکی از اختلاف‌نظر میان رهبران کشورهای اروپایی در خصوص تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل است. 

«الکساندر دی کرو» نخستوزیر بلژیک هنگام ورود به نشست کشورهای اروپایی به خبرنگاران گفت: «موضع من این است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تحریم قرار گیرد و من علاقه‌مند هستم ببینم موضع سایر کشورها در این زمینه چیست».

وی در عین حال گفت که اطمینان از اینکه این مسأله از نظر حقوقی «به اندازه کافی محکم» است، ممکن است دشوار باشد. اما دشوار بودن این روند، دلیلی برای عدم تلاش برای انجام آن نخواهد بود. 

دی کرو همچنین گفت: «ما باید سیگنال بسیار واضحی بدهیم که این نوع حملاتی که در این آخر هفته دیدیم، قابل قبول نیستند و نمی‌توانند بدون هیچ واکنشی از سوی ما بدون مجازات بمانند».

به گزارش رادیو اروپای آزاد، در همین حال، «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر اعلام کرد که در شرایط کنونی از لحاظ «حقوقی» نمی‌توان سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهیم.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان نیز اعلام کرد که این اقدام نیاز به «بررسی‌های قانونی بیشتر» دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز